M. Foucault`un disipliner iktidar bağlamında gizli müfredat ve disiplin üzerine bir araştırma: Sait Sabri Ağaoğlu Anadolu Lisesi örneği
dc.contributor.advisor | Gülveren, Hakan | |
dc.contributor.author | Temir, Recep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:26Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691503 | |
dc.description.abstract | Genel tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın amacı Foucaultcu yaklaşımdan ? disipliner iktidar ? teknikleri ile okullarda bireyselliğin (disiplini içselleştiren) nasıl üretildiğini göstermek. Foucault?a göre iktidar, ona sahip olanlarla ona tabi olanlar arasında paylaşılan bir şey değildir. İktidar hiçbir zaman birilerinin elinde olmaz, birey bu sürecin içindedir; iktidar bireyler üzerinde işler, bireylere uygulanmaz. Dolayısıyla, iktidar bir zincirini halkalarını oluşturan ağ yapısı dikkate alınarak analize tabi tutulmalıdır. Bu bağlamda okullarda uygulanan gizli (örtük) müfredatla uygulanan disipliner iktidar tekniklerinden olan gözetleme-kontrol-denetleme, normalleştirici yaptırımlar (ödül/ceza) ve sınav teknikleri ile öğrencilerin normalleştirerek nasıl disiplinci anlayışı benimsettiğine dikkat çekmek amaçlanmıştır. 2011-2012 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki Sait Sabri Ağaoğlu Anadolu Lisesine devam eden 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerden örneklem alınarak anket uygulanmıştır. Toplanan veriler yüzde, frekans analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, öğrencilerin disipliner iktidar teknikleri ile disiplini içselleştirdikleri görülmektedir.Anahtar kelimeler: ?ktidar, Disipliner ?ktidar, Disiplin, Sınav, Normalle?tirici yaptırım | |
dc.description.abstract | The aim of this survey which was done with the general scanning model is showing how to produce the individualism at school (which internalizes discipline) with the technic of 'discipliner power' from the Foucault approach. According to Foucault, power is not a thing which is shared by the people who have power and the people who are depended to potence. Power is never on somebody's ownership, individual is in this process; potency works on individuals, it is not performed to individuals. So, potency must be analysed by caring the net structure which composes the chains of this circles. In this context, the aim is getting the attention how the students were accepted the disciplining approach by normalizing it thanks to observing-controlling-inspecting, normalizing sanctions (prize/punishment) and exam technics which are the parts of discipliner power technics which are performed with cryptic (implied) syllabus that is performed at schools. In 2011-2012 academic year, the survey was practiced by getting the samples from the students who are 9, 10, 11, 12 grade students at Sait Sabri Ağaoğlu Anatolian High School which is in the center of Uşak. The obtained data was depended to percentage and frequency analysis. In the obtained findings, it is seen that the students internalized the discipline with the discipliner power technics.Keywords: Power, Discipliner Power, Discipline, Exam, Normalizing sanction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | M. Foucault`un disipliner iktidar bağlamında gizli müfredat ve disiplin üzerine bir araştırma: Sait Sabri Ağaoğlu Anadolu Lisesi örneği | |
dc.title.alternative | A survey which bases on discipline and secret curriculum the context of M. Foucault's discipliner power: Sait Sabri Ağaoğlu Anatolian High | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foucault, Michel | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Discipliner power | |
dc.subject.ytm | Power | |
dc.subject.ytm | Hidden curriculum | |
dc.subject.ytm | Power management | |
dc.subject.ytm | Tacit knowledge | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10001954 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344665 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |