Kamu yönetiminde açıklık bağlamında bilgi edinme hakkı: Uşak ili örneği
dc.contributor.advisor | Akyıldız, Fulya | |
dc.contributor.author | Çakir, Müşerref Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:26Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691493 | |
dc.description.abstract | Siyasal, toplumsal ve teknolojik alanlarda yaşanılan önemli gelişmeler Weberyen bürokrasi ilkelerine göre örgütlenmiş tüm kamu yönetimleri gibi Türk kamu yönetimini de değişime zorlamaktadır. Değişimin yönü, gizli ve kapalı yönetim anlayışından açık ve şeffaf yönetim anlayışına doğrudur. Bu yönde atılan en önemli adım ise yine Weberyen bürokrasinin kanunilik/yasallık ilkesinin bir gereği olarak Bilgi Edinme Hakkı Kanunu (BEHK)?nun kabul edilmesidir.Bu çalışmanın amacı; bir anayasal ve yasal hak olan BEH?in önemini yönetimde açıklık ve şeffaflık bağlamında ortaya koymaktır. Nitekim demokratik yönetim, yönetimde etkinlik, açıklık, verimlilik, hesap verebilirlik gibi birbirini bütünleyen yönetimsel ilkelerin uygulamaya konulması ile BEH yakından ilişkilidir. Bu bağlamda çalışmada, yönetimde gizlilik ve açıklık ile BEH kavramları açıklanmış, dünyada ve Türkiye?de bu hak ile ilgili gelişmelere yer verilerek 4982 sayılı BEHK ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca, Uşak merkezinde bir alan araştırması yapılarak halkın yönetimde açıklık, BEH ve BEHK konusundaki tutumu ortaya konulmuştur. Buna göre; açıklık, BEH ve BEHK değişkenlerinin birbirini etkilediği düşünülmekte ve ayrılmaz bir bütün oldukları kabul edilmektedir. Uşak ilinde BEH?den ve Kanunu?ndan haberdar olan ve yararlananların oranları oldukça düşüktür (% 17,8). Buna karşın katılımcılar, BEH?in yönetim ve yönetilenler açısından önemli yenilikler getireceğine ve uzun vadede demokratikleşme yönünde bir zihniyet değişimini sağlayacağına inanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Gizlilik, Açıklık, Bilgi Edinme Hakkı, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu | |
dc.description.abstract | The significant improvements experienced in political, social and technological fields force a change that Turkish public administration as well as all public institutions organized according to the principles of Weberian bureaucracy. The direction of change is correct to open and transparent management approach from confidential and closed governance approach. The most important step taken in this direction is accepted Right to Information Act (BEHK) as a requirement of the principle of legality/law fulness of Weberian bureaucracy again.The purpose of this study; is to determine in the context openness in administration the significance of the right to information (BEH) which is a constitutional and a legal right. Indeed, the BEH is closely related with the implementation of complementary managerial principles such as democratic governance, management effectiveness, openness, efficiency, accountability.In the study with in this context is made the following that it was explained the concepts of the BEH with privacy and publicity of the administration, was examined developments related to these rights in Turkey and the World, was discussed in detail Law on BEH No. 4982. Additionally in the study, it was made that a field research with in the middle of Uşak and have been determined attitude of the public towards in administrative opening, the BEH and the BEHK No. 4982. Accordingly; it is thought that variables of privacy-openness, BEH and BEHK affect each other and are considered that all they are an integral. These are very low (17.8%) that the rates of aware and the beneficiaries of the BEH and the Law in Uşak. People knowledgeable about the Law has a positive though tabout the functioning of the Board of Information and Reviews, except for the limitations of the Law. Where as participants stil believes that BEH will bring significant innovations in terms of governance and the governed and will provide a change in mentality towards democratization in thelongrun.Key words: Privacy, Openness, Freedom of Information Right, Right to Information Act | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Kamu yönetiminde açıklık bağlamında bilgi edinme hakkı: Uşak ili örneği | |
dc.title.alternative | The right to information in the context of openness in public administration: The case of Uşak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public administration | |
dc.subject.ytm | Uşak | |
dc.subject.ytm | Transparency | |
dc.subject.ytm | Openness | |
dc.subject.ytm | Obtain information | |
dc.subject.ytm | Obtain information rights | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.identifier.yokid | 10009680 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344657 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |