Show simple item record

dc.contributor.advisorSakallı, Erol
dc.contributor.authorBiçer, Seçil
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:21Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691436
dc.description.abstractBu çalışma Mehmet Akif Ersoy'un `Safahat` adlı eserinin değerler eğitimi açısından ele alıp eserde yer alan şiirlerin MEB'in belirlemiş olduğu değerler açısından incelemek amacıyla yazılmıştır. Eserde yer alan şiirler adil olma, aile birliğine önem verme, hoşgörü, dürüstlük, misafirperverlik, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, estetik, özgürlük, sağlıklı olmaya önem verme, temizlik değerlerine yer vermesi bakımından incelenmiş olup bu değerlerin doğrudan ya da örtük bir şekilde işlendiği 607 farklı yerde bulgular tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eseri değer eğitimi açısından zengin içeriğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırmada elde edilen verilerden hareketle Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eseri Türkçe öğretimi sürecinde değer eğitimi konusunda yararlanılacak kaynaklar arasında olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mehmet Akif Ersoy, Değerler Eğitimi, Safahat, Değer.
dc.description.abstractThis study was written with the aim of reviewing the work `Safahat` of Mehmet Akif Ersoy with regard to values education and analyzing the poems included in the work with regard to the values determined by the Ministry of National Education. The poems included in the work were analyzed with regard to the fact that they touch on being fair, giving importance to the unity of family, tolerance, honesty, hospitality, respect, love, responsibility, patriotism, philanthropy, independence, peace, being scientific, diligence, solidarity, sensitivity, esthetics, freedom, giving importance to being healthy, values of cleanliness and it was found out that these values were discussed in 607 different places either directly or implicitly. As a result of the findings, it was determined that Mehmet Akif Ersoy's work titled Safahat has a rich content as regards education of values. Based on the data that were obtained from the research, it was concluded that Mehmet Akif Ersoy's work titled Safahat is among the resources to be resorted on the subject of values education throughout the term of Turkish language teaching. Keywords: Mehmet Akif Ersoy, Values Education, Safahat, Value.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğerler eğitimi açısından Mehmet Akif Ersoy`a ait Safahat adlı eserin incelenmesi
dc.title.alternativeValues education in terms of Mehmet Akif Ersoy investigation of the book called Safahat
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10021656
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349421
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess