dc.contributor.advisor | Sakallı, Erol | |
dc.contributor.author | Biçer, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:21Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691436 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Mehmet Akif Ersoy'un `Safahat` adlı eserinin değerler eğitimi açısından ele alıp eserde yer alan şiirlerin MEB'in belirlemiş olduğu değerler açısından incelemek amacıyla yazılmıştır. Eserde yer alan şiirler adil olma, aile birliğine önem verme, hoşgörü, dürüstlük, misafirperverlik, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, estetik, özgürlük, sağlıklı olmaya önem verme, temizlik değerlerine yer vermesi bakımından incelenmiş olup bu değerlerin doğrudan ya da örtük bir şekilde işlendiği 607 farklı yerde bulgular tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eseri değer eğitimi açısından zengin içeriğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırmada elde edilen verilerden hareketle Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eseri Türkçe öğretimi sürecinde değer eğitimi konusunda yararlanılacak kaynaklar arasında olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mehmet Akif Ersoy, Değerler Eğitimi, Safahat, Değer. | |
dc.description.abstract | This study was written with the aim of reviewing the work `Safahat` of Mehmet Akif Ersoy with regard to values education and analyzing the poems included in the work with regard to the values determined by the Ministry of National Education. The poems included in the work were analyzed with regard to the fact that they touch on being fair, giving importance to the unity of family, tolerance, honesty, hospitality, respect, love, responsibility, patriotism, philanthropy, independence, peace, being scientific, diligence, solidarity, sensitivity, esthetics, freedom, giving importance to being healthy, values of cleanliness and it was found out that these values were discussed in 607 different places either directly or implicitly. As a result of the findings, it was determined that Mehmet Akif Ersoy's work titled Safahat has a rich content as regards education of values. Based on the data that were obtained from the research, it was concluded that Mehmet Akif Ersoy's work titled Safahat is among the resources to be resorted on the subject of values education throughout the term of Turkish language teaching. Keywords: Mehmet Akif Ersoy, Values Education, Safahat, Value. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Değerler eğitimi açısından Mehmet Akif Ersoy`a ait Safahat adlı eserin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Values education in terms of Mehmet Akif Ersoy investigation of the book called Safahat | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10021656 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 349421 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |