Show simple item record

dc.contributor.advisorÇankaya, İbrahim Halil
dc.contributor.authorKahraman, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691375
dc.description.abstractBu çalışma ilkokullarda performans yönetimi uygulamalarının düzeyini, öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeylerini ve performans yönetimi uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2013 – 2014 öğretim yılında Uşak ilinde çalışan 3660 öğretmen oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yoluyla 48 ilkokuldan 500 öğretmen örneklem olarak alınmıştır. Dağıtılan 500 ölçekten 446 sı geri dönmüş, araştırmacı tarafından incelemeler sonucunda 372 anket kullanılabilir olarak belirlenmiştir ve araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı `Öğretmen Performans Yönetimi Ölçeği` ve `Örgütsel Adalet Ölçeği` dir. Ölçek boyutlarının örneklemimize uygunluğunu test etmek için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmış ve elde edilen verilerle ölçekler doğrulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda performans yönetim sistemi uygulamalarının öğretmenlerin örgütsel adalet algıları üzerinde pozitif doğrusal etkisi olduğu saptanmıştır. Demografik değişkenler açısından ise bazı demografik değişkenlerin öğretmenlerin performans yönetim sistemi algılarını ve örgütsel adalet algılarını etkilediği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Performans, Adalet, Performans Yönetimi, Performans Değerlendirme, Örgütsel Adalet, Dağıtım Adaleti, İşlemsel Adalet, Etkileşim Adaleti
dc.description.abstractThis research aims to determine; the performance management applications level, teachers' organizational justice perceptions level and the relationship between performance management applications and organizational justice perceptions of teachers` in primary schools. 3660 teachers working in Uşak province in 2013 – 2014 academic year are generating the research universe of screening model. 500 teachers from 48 primary school are taken as sample by simple random sampling. 446' s of 500 surveys regained. As a result of the examination made by researcher, 372 surveys is determined available and were included in the study . Assessment instruments used in this study are; `Teacher Performance Management Scale` and `Organizational Justice Scale`.In order to test the congeniality of our sample to the dimensions of the scale, confirmatory factor analysis is used and the scales are comfirmed by the data acquired. After analysing the data, it is determined that; performance management system applications have positive linear effect on teachers' organizational justice perception. In terms of demographic variables, it is seen that some demographic variables effect teachers' performance management perception and organizational justice perception. Key Words: Performance, Justice, Performance Management, Performance Assessment, Organizational Justice, Distributive Justice, Procedural Justice, Interactional Justiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda performans yönetimi uygulamaları ve öğretmenlerin örgütsel adalet algısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between performance management applications and organizational justice perceptions of teachers in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmJustice perception
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.identifier.yokid10044624
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370465
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess