Üniversite öğrencilerinin Türk dünyası coğrafyasına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Sezer, Adem | |
dc.contributor.author | Topal, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691369 | |
dc.description.abstract | Gelecekte devletin çeşitli kademelerinde görev yapacak olan üniversite öğrencilerinin Türk Dünyası ile Türkiye arasındaki ilişkileri daha ileri götürebilecek konumda olabilmesi için Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin farkındalıklarının büyük önem arz ettiği düşünülmektedir. Bu bağlamda üniversite öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyası farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve fakülte, sınıf düzeyi, okudukları alan, cinsiyet ve öğrenim görmüş oldukları lise türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olup olmadığının tespit edilmesi çalışılmanın amacını oluşturmaktadır.Bu amaç doğrultusunda araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile desenlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak dört bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Öğrencilere kişisel bilgilerinin sorulduğu kısım anketin birinci bölümünü; Dünya haritası üzerindeki yeri ile Özerk ve Bağımsız Türk Cumhuriyetlerine ilişkin soruların sorulduğu kısım ikinci bölümünü; Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin Tutum ölçeğinin yer aldığı kısım üçüncü bölümünü ve son olarak da Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin likert tipi soruların yer aldığı kısım dördüncü bölümünü oluşturmaktadır. Hazırlanan anketin pilot uygulaması Uşak Üniversitesinde öğrenim gören 135 öğrenci ile yapılmıştır. Yapılan pilot uygulama neticesinde üçüncü bölümde yer alan Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin Tutum Ölçeğinde 9 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Son haliyle tutum ölçeğinin cronbach alfa değeri .906 olarak hesaplanmıştır. 50 sorudan oluşan Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin Farkındalık anketinin güvenilirlik katsayısı ise .840 olarak bulunmuştur.Araştırmanın evrenini Uşak Üniversitesi'nde okuyan öğrenciler; örneklemini ise Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültelerinden tabakalı oranlı örnekleme yoluyla seçilen 800 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerin Türk Dünyası Coğrafyası farkındalık düzeylerinin çok düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, üniversite öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyası farkındalık düzeylerinde cinsiyet, fakülte ve öğrenim gördükleri alan değişkenlerine göre anlamlı farklılaşma olduğu görülürken, öğrenim gördükleri lise türü ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | It has been thought that university students must be aware of Geography of Turkic World for being in the status to develop the relations between Turkey and Republics of Turkish in Geography of Turkey World. This study aims to investigate the awareness levels of university students on Geography of Turkic World. In the line of this purpose, we examined whether their awareness are any significant difference in terms of faculty type, class grade, department at which they are studying, gender, and the type of high school at which they experienced previously. Investigating the current awareness levels of university students on Geography of Turkic World, this research was designed through survey model which is one of quantitative research methods. Instudy, as data collection tool, a questionaire form including fourparts was utilized. In the first section, it includes demographics about university students; second section consists of items about World Map and the Republics of Turkic World which are automonous and independent. The following section involves the attitude scale of Geography of Turkic World. In four section, it includes awareness scale of Geography of Turkic World. Pilot schema was performed with 135 university students who are studying at University of Uşak. As a result of pilot schema, we obtained one dimension attitude scale including 9 items. The reliability coefficient of this scale was found to be .906. The reliability coefficient of awareness questionaire about Geography of Turkic World was calculated as .840. The study group of this research consists of 800 university students chosen using stratified sampling method from faculty of education, faculty of art and literature, faculty of engineering, faculty of economics and administrative sciences, faculty of islamic sciences, faculty of communication, and faculty of fine arts. The findings indicates that university students' awareness levels about Geography of Turkic World is very low. In addition, we found that there is not significant difference in terms of the type of high school at which they experienced previously and class grade although their awareness any significant difference in terms of their gender, faculty and department at which they are studying, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin Türk dünyası coğrafyasına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of university students' awareness levels about geography of Turkic world | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish world | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10047342 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 371234 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |