Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt Bostancı, Aynur
dc.contributor.authorAy, Mustafa Hami
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:15Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691353
dc.description.abstractBu araştırma, bağımsız ortaöğretim okulu müdürlerinin kültürel liderlik davranışları ile bu okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2013–2014 eğitim öğretim yılında Uşak ilindeki ortaöğretim okullarında görev yapan toplam 3671 öğretmen oluşmaktadır. Bu araştırma örneklemi için, Uşak il merkezindeki 18 müstakil ortaöğretim okulu tercih edilmiştir. Kurumlara gönderilen 500 ölçekten 440 ı geri dönmüş, değerlendirme sonucunda 346 anket kullanılabilir olarak belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı `Kültürel Liderlik Ölçeği` ve `Örgütsel Güven Ölçeği` dir.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesi için; tek yönlü Varyans analizi, Tukey b, t-testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda kültürel liderlik ile örgütsel güven arasında olumlu yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Demografik değişkenler açısından ise bazı demografik değişkenlerde kültürel liderlik ile örgütsel güven algılarında anlamlı farklılıklar görülmüştür.
dc.description.abstractThis research aims; to investigate the relationship between the cultural leadership behaviours of independent high school administrators with the teachers' organizational trust levels of those working in these schools. 3671 teachers working in Uşak province in 2013 – 2014 academic year are generating the research universe of screening model. 18 high schools in the province center are taken as sample. 440' s of 500 surveys regained. As a result of the examination made by researcher, 346 surveys is determined available and were included in the study. Assessment instruments used in this study are; `Cultural Leadership Scale` and `Organizational Trust Scale`.In this study, Survey research method has been used. The data have been obtained was analyzed by using SPSS 17.00. For data analysis, one-way ANNOVA, Tukey b, t-test and Pearson moments correlation have been used. After analysing the data, it is determined that; there is a positive linear effect between cultural leadership and organizational trust. In terms of demographic variables, it is seen that; there are meaningful differences in the perceptions of cultural leadership and organizational trust.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin kültürel liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the cultural leadership levels of school administrators and teachers' organizational trust
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmCultural leadership
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10048812
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370467
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess