Okul yöneticilerinin kültürel liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Bozkurt Bostancı, Aynur | |
dc.contributor.author | Ay, Mustafa Hami | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:15Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691353 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, bağımsız ortaöğretim okulu müdürlerinin kültürel liderlik davranışları ile bu okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2013–2014 eğitim öğretim yılında Uşak ilindeki ortaöğretim okullarında görev yapan toplam 3671 öğretmen oluşmaktadır. Bu araştırma örneklemi için, Uşak il merkezindeki 18 müstakil ortaöğretim okulu tercih edilmiştir. Kurumlara gönderilen 500 ölçekten 440 ı geri dönmüş, değerlendirme sonucunda 346 anket kullanılabilir olarak belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı `Kültürel Liderlik Ölçeği` ve `Örgütsel Güven Ölçeği` dir.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesi için; tek yönlü Varyans analizi, Tukey b, t-testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda kültürel liderlik ile örgütsel güven arasında olumlu yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Demografik değişkenler açısından ise bazı demografik değişkenlerde kültürel liderlik ile örgütsel güven algılarında anlamlı farklılıklar görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This research aims; to investigate the relationship between the cultural leadership behaviours of independent high school administrators with the teachers' organizational trust levels of those working in these schools. 3671 teachers working in Uşak province in 2013 – 2014 academic year are generating the research universe of screening model. 18 high schools in the province center are taken as sample. 440' s of 500 surveys regained. As a result of the examination made by researcher, 346 surveys is determined available and were included in the study. Assessment instruments used in this study are; `Cultural Leadership Scale` and `Organizational Trust Scale`.In this study, Survey research method has been used. The data have been obtained was analyzed by using SPSS 17.00. For data analysis, one-way ANNOVA, Tukey b, t-test and Pearson moments correlation have been used. After analysing the data, it is determined that; there is a positive linear effect between cultural leadership and organizational trust. In terms of demographic variables, it is seen that; there are meaningful differences in the perceptions of cultural leadership and organizational trust. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin kültürel liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the cultural leadership levels of school administrators and teachers' organizational trust | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Cultural leadership | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10048812 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370467 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |