dc.contributor.advisor | Karaman, Muhammet Kemal | |
dc.contributor.author | Ölçek, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:14Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691350 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Uşak ilinde ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda ilköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği düzeylerini belirlemektir.Araştırmanın problemi, ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin teknoloji liderliklerinin, ilköğretim okul müdürleri ve öğretmenlerinin görüşlerine göre hangi düzeyde olduğudur.Bu araştırmada nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nicel yöntem açısından Sincar (2009) tarafından geliştirilen `İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rolleri Ölçeği` kullanılmıştır.Bu araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Uşak ilindeki kamu ilköğretim okullarında çalışan okul müdürleri ve aynı okullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğünü belirlemede farklı büyüklükteki evrenler için kuramsal örneklem büyüklükleri çizelgesinden faydalanılmıştır. Çizelgede minimum örneklem büyüklüğü 375 kişi olarak belirtilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen sayısı 431, okul müdürü sayısı 119 olmak üzere toplam 550 örneklem sayısına ulaşılmıştır. Bu araştırmada, öğretmen ve ilköğretim müdürleri için kullanılan ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin birinci bölümünde katılımcıların kişisel bilgileri (cinsiyet, görev, branş, kıdem, öğrenim durumu, çalıştığı okul türü, hizmet yılı) yer almaktadır. Ölçeğin ikinci bölümünde ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin Teknoloji Liderliği Düzey(TLD)'lerini belirlemeye yönelik, okul müdürü ve öğretmenlerinin görüşlerinin sorulduğu 29 maddelik ölçek bulunmaktadır.Araştırmada ilköğretim okulu müdürleri kendilerinin TLD'lerinin öğretmen görüşlerine nazaran daha yüksek olduğunu inandıklarını beyan etmektedirler. Ayrıca okul müdürleri ve öğretmenler, `Okulun tüm üyeleriyle okul içi iletişimi sağlamada internet hizmetlerinden faydalanır` ve `Velilerle iletişim ve işbirliğinde internet teknolojilerinden faydalanır` maddelerinde aralarında bir fark olmamıştır. Bu uygulamaların müdürler tarafından daha çok benimsenip uygulanabileceği konusunda öğretmen ve müdürler ortak düşüncededir. Okul müdürlerinin TLD'nin istenilen düzeye gelmesi için bilişim teknolojileri konularında kişisel gelişimlerini sağlayabilecekleri, uygulamada yaşanmış örneklerin paylaşılabileceği, tüm üyelerinin birbirleriyle iletişim kurabileceği, bilgi ve tecrübelerini paylaşabileceği web ortamı oluşturulmalıdır. | |
dc.description.abstract | In this study, we aim at examining the technological leadership of the school principals in the light of the views given by the primary school and branch teachers working at elemantary schools.The question of this search aims at finding out the technological leadership level of the principals according to the views given by the primary school principals and teachers.In this study, quantiative research methods have been used. In terms of quantiative method, 'The scale of technological leadership roles of the principals working at Elemantary Schools' developed by Sincar in 2009, has been used.The population of this study consists of the school principals working at the state schools in the education year 2010-2011 and the teachers working at those schools, too.İn order to determine the size of the sample, it is benefitted from the theoretical sample size table for different sized population. İn the table, minimum size of the sample is decided to consist of 375 people. Totally 550 people for sample, 119 of whom are school principal and the other 431 are the teachers.In this study, the questionnaire performed to the teachers and principals consists of two parts. In the first part at the questionnaire, the personal information (gender, branch, seniority, type of school, educational backgraund) is present. In the second part of the questionnaire, a scale with 29 points in order to get the views of the teachers and principals about the technological leadership level.In the search, elemantary school principals declare that their own technological leadership level is higher as compared with the views of the teachers. Moreover, there is no difference between the teachers and the principals about the article in the survey that says `He gets help from the internet to communicate with the all enrolees of school` and `He gets help from the internet to communicate and collabrate with the parents` and all participants generally think that the principals are incapable on those issues.Technological leadership level is not up to the mark because of the policy that the national education ministry follows and because the principals are not given an opportunity to improve themselves about technological leadership.To provide the principals with a high qualified leadership, it is quite important to constitute an atmoshphere in which they can improve their personal ability in informatics technology, see the share of the real life experiences and all the enrollees can communicate with each other very easily. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan müdürlerin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the views given by the principals and teachers about the technological leadership level of the principals working at elementary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Key technology player | |
dc.subject.ytm | Education management systems | |
dc.identifier.yokid | 10042116 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370450 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |