Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Muhammet Kemal
dc.contributor.authorErtuğrul, Ertan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:13Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691332
dc.description.abstractBu araştırma, Uşak ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okullarındaki yöneticilerin teknoloji liderlik düzeyi ile yönetici etkililiği arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örnekleminde, Uşak ilinde görev yapan ve rastgele seçilen 429 öğretmen bulunmaktadır. Araştırmada Sincar (2010) tarafından geliştirilen `Teknoloji Liderliği Rolleri Envanteri` ve Koçak & Helvacı (2011)tarafından geliştirilen `Okul Yöneticilerinin Etkililiği Ölçeği` kullanılmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 19.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, alt problemlerin çözümü amacıyla yapılan istatiksel analizler ortalama, standart sapma, korelasyon, Anova Testi ve t Testidir. Araştırma bulguları, ilköğretimde görev yapan okul yöneticilerinin teknoloji liderlik düzeyi ile yöneticilerinin etkililiği arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThis search aims to determine significant relationship between technology leadership level and the effectiveness of school Administrators' according to teachers' perceptions. The survey research methodology was employed in this study. The sample included 429 teachers who are selected randomly and working in Uşak. In this research `Technology Leadership Role Scale`` developed by Sincar (2010) and `School Principals' Effectiveness Questionnaire` developed by Koçak & Helvacı are used.Data obtained from data collecting instruments have been analysed by means of SPSS 19.0 Statistics packet programme at the computer. To determine the demographic qualities of participants frequency and percentage statistics, to determine the sub problems average and standart deviation statistics, ,Anova and T-test has been used.Research findings show that there is a significiant relationship between the technology leadership level and the effectiveness of school Administrators'.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ve yönetici etkililiği arasındaki ilişki
dc.title.alternativeSignificant relationship between technology leadership level and the effectiveness of school administrators' according to teachers' perceptions.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmKey technology player
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManager effectiveness
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10042569
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370451
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess