İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ve yönetici etkililiği arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Karaman, Muhammet Kemal | |
dc.contributor.author | Ertuğrul, Ertan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691332 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Uşak ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okullarındaki yöneticilerin teknoloji liderlik düzeyi ile yönetici etkililiği arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örnekleminde, Uşak ilinde görev yapan ve rastgele seçilen 429 öğretmen bulunmaktadır. Araştırmada Sincar (2010) tarafından geliştirilen `Teknoloji Liderliği Rolleri Envanteri` ve Koçak & Helvacı (2011)tarafından geliştirilen `Okul Yöneticilerinin Etkililiği Ölçeği` kullanılmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 19.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, alt problemlerin çözümü amacıyla yapılan istatiksel analizler ortalama, standart sapma, korelasyon, Anova Testi ve t Testidir. Araştırma bulguları, ilköğretimde görev yapan okul yöneticilerinin teknoloji liderlik düzeyi ile yöneticilerinin etkililiği arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This search aims to determine significant relationship between technology leadership level and the effectiveness of school Administrators' according to teachers' perceptions. The survey research methodology was employed in this study. The sample included 429 teachers who are selected randomly and working in Uşak. In this research `Technology Leadership Role Scale`` developed by Sincar (2010) and `School Principals' Effectiveness Questionnaire` developed by Koçak & Helvacı are used.Data obtained from data collecting instruments have been analysed by means of SPSS 19.0 Statistics packet programme at the computer. To determine the demographic qualities of participants frequency and percentage statistics, to determine the sub problems average and standart deviation statistics, ,Anova and T-test has been used.Research findings show that there is a significiant relationship between the technology leadership level and the effectiveness of school Administrators'. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ve yönetici etkililiği arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Significant relationship between technology leadership level and the effectiveness of school administrators' according to teachers' perceptions. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Key technology player | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Manager effectiveness | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 10042569 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370451 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |