Show simple item record

dc.contributor.advisorBaltaoğlu, Ali Galip
dc.contributor.authorDiktaş, Abdulkerim
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:12Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691320
dc.description.abstractYüksek Lisans, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Ali Galip BALTAOĞLU2014Bu araştırmada, öğretmen adaylarının sosyal metinleri anlama düzeyleri ve metinlerde geçen, bugüne göre eski fakat Türkçeye mâl olmuş, çoğu yazın hayatında halen kullanılan kelimelerin metinleri anlama üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma yapılırken sosyal metinleri anlama ve metinlerde geçen kelimelerin bilinirlik düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, öğretim türü, yaşayıp büyüdüğü yer, mezun olduğu lise türü, akademik başarı düzeyi gibi çeşitli değişkenlere göre bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.Çalışma grubu olarak, Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan üç kişi 1. sınıfta, altı kişi 2. sınıfta, altı kişi 3. sınıfta ve altı kişi de 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır.Araştırmanın veri toplama ölçeği, uzman görüşlerine dayanarak tarafımızca oluşturulmuş ve BALTAŞ ÖLÇEĞİ olarak isimlendirilmiştirAraştırmanın sonuçlarını özetleyecek olursak, öncelikle öğretmen adaylarının okuduklarını anlama düzeyleri ve eski kelimeleri bilme düzeyleri son derece yetersiz bulunmuştur. Sosyal metinleri anlama bakımından öğretim türüne göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemekle birlikte, ikinci öğretim öğrencilerinin daha başarılı oldukları görülmüştür. Bununla birlikte kız öğrencilerin erkek öğrencilere, 2. sınıfta eğitim gören öğrencilerin diğer sınıf düzeylerine, Genel Lise mezunlarının diğer lise mezunlarına, İl'de yaşayan öğrencilerin diğer yerlerde yaşayan öğrencilere, akademik başarı düzeyi orta olan öğrencilerin diğer akademik başarı düzeyindeki öğrencilere göre daha başarılı oldukları söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Okuduğunu anlama, Eski kelimeleri bilme, Öğretmen adayı
dc.description.abstractMaster Degree, Department of Social Studies EducationThesis Advisor: Asst. Prof. Dr. Ali Galip BALTAOGLU2014In this study, teacher candidates' comprehension levels of social texts and effect of words in understanding used in texts for now old-fashioned but adopted in Turkish and most of which are still used in literature are researched. While studied, it is analysed whether comprehension of social texts and recognition level of words using in texts differs according to some variance like sex, class level, teaching method, location born and living, kind of graduated high school, academic success level.As a study group, 1., 2., 3. and 4. grade students, who studied in Usak University Education Faculty Social Studies Teaching department 2012-2013 academic year, were determined. In study group, there are three person in 1. grade, six person in 2. grade, six person in 3. grade and six person in 4. grade. Data collection scales of research were called as BALTAŞ SCALE by us in terms of experts' opinion.To sum up the outcome of research, comprehension levels of teacher candidate and acknowledge of old-fashioned words are too much inadequate. Besides there is not any significant difference according to kind of education in terms of understanding of social texts, it was identified that evening education students are more successful. At the same time, it can be said that female students more than male students, 2. grade students more than other class levels, graduated students in general high school more than other graduated high school students, living in Province more than living in other cities, mid-academic success level of students more than other academic success of level students are successful.Key Words: Reading comprehension, Knowledge of old-fashioned words, Teacher candidateen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal metinleri anlama düzeyleri
dc.title.alternativeComprehension levels for teacher candidates of social studies in social texts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmText reading
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmText learning
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10045233
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371233
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess