Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.authorErtan Özen, Nesime
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:10Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691287
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce öyküleyici metinlerin okuma ortamlarının (basılı veya etkileşimli) anlamaya etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın problem cümlesi; `Dijital ve etkileşimli İngilizce öykülerin 5. sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlamaya etkisi nedir?` şeklinde belirlenmiştir. Araştırmada betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Birinci çalışma grubu olarak Kütahya ili Simav İlçesi Darıcı Ortaokulu, Kestel Ortaokulu ve Kınık Ortaokulu'nda 2014-2015 eğitim-öğretim yılında 5. sınıfta okuyan 57 öğrenci belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci çalışma grubunu ise birinci çalışma grubu içerisinden rastgele örneklemle seçilen 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öncelikle içerik olarak birbirine en yakın 6 adet İngilizce öykü kitabı, 3 İngilizce öğretmeni ve 1 alan uzmanı ile belirlenmiştir. Metinlerle ilgili basit ve derin anlamaya dayalı 5 açık uçlu soru oluşturulmuştur. Öncelikle öğrencilere içerik bakımından benzer 3 farklı basılı öykü kitabı okutulmuştur. Metin okutulduktan sonra metinle ilgili hazırlanan anlama soruları, öğrencilere verilmiş ve öğrencilerden bu sorulara yazılı olarak cevap vermeleri istenmiştir. Daha sonra, yapılan bu uygulama içerik bakımından benzer 3 adet farklı etkileşimli öykü kitabı ile tekrarlanmıştır. Araştırmanın son kısmında öğrenciler ile görüşme yapılmış ve görüşmede öğrencilere 6 farklı soru sorulmuştur. Bu sorularla öğrencilerin etkileşimli kitaplara yönelik düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarını şu şekilde özetlemek mümkündür:Öğrencilerin etkileşimli kitaptan okuduğunu anlama puanları, basılı kitaptan okuduğunu anlama puanlarından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir.Araştırmaya katılan öğrencilerin etkileşimli kitaplar ile ilgili düşünceleri temasına yönelik bulgular belirlenirken, `genel bakış açısı, tercihleri, dikkat çeken yönü ve sağlık açısı` ile ilgili kodlar ortaya çıkmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğu etkileşimli kitapları beğendiğini belirtmektedir. Ayrıca öğrencilerin önemli bir çoğunluğu kitapların tamamının etkileşimli kitap olmasını istediğini belirtmektedir. Etkileşimli kitaplarda görseller, ses, tablete dokunmak, görsellerin hareket etmesi gibi özelliklerin dikkat çektiği görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğu etkileşimli kitap okurken sağlık açısından herhangi bir problem yaşamadığını belirtmektedir. Fakat gözünün veya elinin ağrıdığını belirten öğrenciler bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of English storybooks (printed or interactive) on comprehension. In accordance with this purpose the study question is that `To what extent do digital and interactive English storybooks effect the fifth graders' reading comrehension?` The research was conducted in accordance with descriptive survey model. The first study group consists of 57 randomly chosen 5th grades students who study in Darıcı Secondary School, Kestel Secondary School and Kınık Secondary School in 2014-2015 education year in Kütahya, Simav. The second study group consists of 20 students who were chosen randomly from the first study group. At first 6 equivalent English storybooks were determined by the groupwork with 3 English language teachers and a field expert. 5 open-ended comprehension questions-based on simple and deep understanding about the storybooks were formed. Firstly, the students were asked to read 3 different printed storybooks. After reading books, the students were given comprehension questions about the books and they were asked to answer these questions in written form. Then, the same process was carried out with 3 different interactive storybooks. In the last stage of the research, an interview was conducted and 6 different questions were asked to the students. By these questions it was aimed to understand students' opinions about interactive storybooks. The data obtained from semi-structured interviews were analyzed with descriptive and content analysis method.Findings of the research are summarized below:There is a statistically meaningful difference between the reading comprehension scores of the students on the interactive storybooks and on the printed books.The codes as `general view, preferences, attractiveness and health` emerged from students' opinions about interactive storybooks. Most of the students in the research stated that they liked the interactive books. Besides, majority of the students stated that they wanted all of their books in interactive form. Visuals, sound, touching the screen, moving visuals etc. got the attention of the students. Most of the students pointed out that interactive storybooks were not harmful to their health. But some students said that they had eye fatigue and pain in their hands.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDijital ve etkileşimli İngilizce öykülerin 5. sınıf öğrencilerinde okuduğunu anlamaya etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeThe effect of digital and interactive English storybooks on fifth graders' reading comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmInteractive electronic book
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.identifier.yokid10083371
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396072
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess