Avrupa Birliği Comenius Programı`na katılan öğretmenlerin hareketlilik programının etkililiğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çankaya, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Öztürk, Engin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:07Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691260 | |
dc.description.abstract | Öğrenci hareketliliği eğitim tarihi boyunca gündemde kalmış bir konudur. Fakat hareketlilik yaş, süre ve dil bariyeri gibi sebeplerle genellikle yüksek öğretimde görülmüştür. Comenius Programı, Avrupa Birliği'nde hareketliliği ortaöğretim seviyesine uyarlayan bir programdır. Programın hedefleri arasında hareketliliğin artırılması, okullar arası işbirliğinin geliştirilmesinin yanı sıra dil öğreniminin teşvik edilmesi ve eğitimde kalite ve Avrupa boyutunun öne çıkarılması gibi amaçlar da vardır. Bu çalışma bazı öğretmenlerin Comenius Programının amaçlarına ne kadar ulaştığı hakkındaki görüşleri ile sınırlıdır.Bu araştırma olgu bilim deseninde nitel bir araştırmadır. Çalışmanın evreni 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya il merkezinde yer alan Comenius programına katılan ilkokul ve liselerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise olasılığa dayalı olmayan amaçlı örnekleme yöntemine göre Comenius projesine dahil olan ilkokul ve liseler arasından seçilmiştir. Veriler projeye katılan kişilerle yarı yapılandırılmış mülakat tekniğiyle elde edilmiştir. Yüzyüze görüşmenin mümkün olmadığı bazı durumlarda veriler katılımcıların soruları email yoluyla cevaplamasıyla elde edilmiştir. Görüşmelerin ses kaydı alınmış, daha sonra katılımcı görüşleri üzerinde içerik ve doküman analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda Türk öğretmenlerin Comenius programına katılmadan önce yeterli bilgi sahibi olmasalar da yararlı olacağı inancıyla programa iştirak ettikleri sonucuna varılmıştır. Ayrıca programın hedefleri olan eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme; dil öğreniminin teşvik edilmesi; kültürlerarası bilincin gelişimine katkı sağlama ve eğitimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi konularında başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Programın ayrıca öğrencilerin özgüvenini artırdığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | Student mobility has always been a hot issue during the education history. However mobility has been limited to higher education because of constrains like age, duration and language. Comenius Program of European Union has adopted student mobility into secondary education. Objectives of this program include increasing mobility and enhancing partnerships between schools together with encouraging language learning and enhancing the quality and European dimension in education. This study focuses on analyzing the ideas of some teachers who have participated in Comenius Program on how successful the program was on meeting its objectives.The study's pattern is phenomenology. The universe of the study consists of secondary and high schools at Central district of Antalya. Sampling of the study is has been selected from the schools who have attended to Comenius Project. Data has been gathered through interview where possible, and via email where interview was not possible. Interviews had been recorded and content analysis had been done on these records.The study has revealed that although Turkish teachers were not fully aware of Comenius Program before joining, they believed that it would be beneficial. It has also revealed that the program was successful at meeting its objectives of reinforcing the European dimension of school education, contributing to improved professional development of staff directly involved in the school education sector, and to promote the learning of languages and intercultural awareness. Finally, the study concluded that the program had positive effects on self confidence of the attending students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği Comenius Programı`na katılan öğretmenlerin hareketlilik programının etkililiğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of effectiveness of European Union's Comenius Program according to attending teachers' opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Student mobility | |
dc.subject.ytm | Comenius programme | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Education projects | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 10071843 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396026 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |