Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorCandoğan, Haci Recep
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691242
dc.description.abstractBu araştırma, kamuya ait ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerinden bekledikleri motivasyon yaklaşımlarını belirlemek ve öğretmenlerin demografik özellikleri açısından bekledikleri motive etme yaklaşımlarında farklılaşma olup olmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın evrenini Uşak il sınırları içerisinde bulunan kamu ilkokul ve orta okullarında görev yapan 1669 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 452 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Başın tarafından geliştirilen `Okul müdürlerinin öğretmenleri motive etme yaklaşımlarını belirleme` ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen toplam puanların çeşitli değişkenler bağlamında analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü ANOVA testi, anlamlı farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek amacıyla Tukey HSD analizi yürütülmüştür.Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin okul yöneticilerinden yüksek düzeyde yönetsel motivasyon yaklaşımlarını ve psiko-sosyal motivasyon yaklaşımlarını bekledikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte araştırmada öğretmenlerin demografik özelikleri olarak ele alınan cinsiyetlerine, branşlarına, kıdemlerine, eğitim durumlarına, ve bulundukları okuldaki çalışma sürelerine göre yöneticilerinden bekledikleri motivasyon yaklaşımlarının istatistiksel olarak farklılaşmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the expected motivation approches of principal from the teachers point of view, and to investigate if there are differentations of motivation approaches in terms of demographic characteristics of teachers.The population of the study was composed of 1669 teachers working at public primary and secondary schools in the Usak province. The sample group consisted of 452 teachers through simple random sampling. In this study, the data collection tool developed by Başın as `teachers of the school principal to determine the approaches to motivate` scale is used. The data obtained by the scale was analyzed with SPSS 21.0 software package. The total scores obtained from the scale for independent groups t-test analysis in the context of a variety of variables, one-way ANOVA, Tukey HSD analysis was conducted to determine the difference between the groups when there is a significant difference.In the survey, it was determined that teachers expect approach school administrators high-level managerial motivation and psycho-social motivation approaches from their principals. However, research on teachers' demographic characteristics taken as, gender, branch and seniority, education status, and motivation approaches they expect from managers according to the working time in their school has achieved the results did not differ statistically.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin okul yöneticilerinden beklediği motivasyon yaklaşımları
dc.title.alternativeMotivation approaches of school managers expected by teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTukey test
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmSchool administration
dc.identifier.yokid10083393
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396017
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess