Okul yöneticisi seçme, atama ve yetiştirme sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Uşak ili örneği
dc.contributor.advisor | Helvacı, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Öztabak, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:05Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691236 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerine (okul müdürlüğü, müdür başyardımcılığı, müdür yardımcılığı) atanacakların seçilmesine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2013/2014 Eğitim öğretim yılında Uşak ilinde görev yapan 105 okul yöneticisi ve 503 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmasında tek yönlü (One way) Anova Testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişki korelasyon analizi ile test edilmiştir.Araştırma sonucunda; okul yöneticiliğine yöneticiliğe başvuran adaylarda kesinlikle öğretmenlik deneyiminin aranması gerektiği, eğitim yönetimi alanında lisans veya lisans üstü eğitim almış adayların, okul yöneticilikleri için yapılan seçimlerde öncelikli olarak tercih edilmesi gerektiği, eğitim kurumlarına atanacak yöneticiler kesinlikle sınavla seçilmelidir, Eğitim Kurumlarına yönetici atamalarında mülakat sınavının yapılması gerektiği ortaya konmuştur, Okul yöneticiliğine aday olanlar arasından atama yaparken önceliğin EYTEP Alanında Alınmış hizmet içi kurs yada seminerleri alanlara verilmesi gerektiği, okul yöneticiliğine atanacak adayların ayrıca öğretmenlik deneyimi ve ardından yöneticilik deneyimi(Müdür Başyardımcısı, Müdür Yardımcısı) değerlendirme ölçütü olarak dikkate alınmalıdır bulgularına ulaşılmıştır. Bununla birlikte yönetici ve öğretmen görüşlerinin cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research was carried out to examine the opinions of the Administrators and teachers for selecting and appointing to the administrative positions(School director, 1st Assistant Director of the School, Assistant Director of the School) of Educational Institutions attached to the Ministry of National Education.The prepared Questionnaire for this purpose by the researcher; it was applied 105 School Administrators and 503 Teachers who works in the Schools in province of Uşak-Turkey in 2013-2014 academic year.The obtained Data from self-administered Questionnaires were anaylised by the SPSS Statistics 21.0 software in Computer.In accordance with the Evaluation of the obtained Datas ,it was used T-test to find difference between two groups in the comparison of the quantitative datas, the one way Anova test to compare parameters between groups In case of more than two groups and Scheffe test to identify groups causing differences. The Relationship between the variables of the study was examined by the Correlation Analysis.At the result of the research; In the School Administration it was determined that Teaching experiences of Applicants should be considered for administrative positions of the School definitely, it should be preferred to Applicants who has received undergraduate or graduate education, in the selection that is made for School Administrators, in field of educational Administration priority,The Administrators who will be appointed to the administrative positions of Educational Institutions, must be selected by administrator exam definitely, An interview should not be made for Applicants in the appointment to the administrative positions to Educational Institutions, For the School Administration,It should be given priority to Applicants who has in-service training courses and seminar certificates in the field of EYTEP, in the Appointment, Also teaching experience of the Applicants will be appointed to the School Administration and then Administration Experience (1st Assistant Director of the School, Assistant Director of the School) should be considered as evaluation criteria For all that, it was states that Opinions Of The Administrators And Teachers don't show any meaningful difference according to the variables of the gender,the branch and seniority. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticisi seçme, atama ve yetiştirme sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Uşak ili örneği | |
dc.title.alternative | Opinions of the administrators and teachers on selection, appointment and training process for school administrator: Uşak sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Selectivity | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Uşak | |
dc.subject.ytm | Success evaluation | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Appointments | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.identifier.yokid | 10080926 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396027 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |