Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorYavaş, Burak
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:05Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691233
dc.description.abstractBu araştırma; kesintili ve zorunlu (4+4+4) eğitim sisteminin öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri üzerinde etkisini belirlemek ve öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre tükenmişlik düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2013/2014 Eğitim öğretim yılında Uşak ilinde görev yapan 491 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerimizin analizinde normallik testi olarak Kolmogorov Smirnov testi kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi, varyansların eşitliğini test etmekte Levene testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; Okul yöneticileri ve öğretmenlerin kesintili ve zorunlu (4+4+4) eğitim sistemine geçilmesi sonrasında düşük düzeyde duyarsızlaşma yaşadıkları, orta düzeyde duygusal tükenmişlik ve kişisel başarı boyutlarında tükenmişlik yaşadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin okuttukları sınıflara, branşlarına, alan değiştiren öğretmenlerin değiştirdikleri alanlara göre tükenmişlik düzeylerinde farklılaşma olmadığı, cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim durumlarına göre tükenmişlik düzeylerinde farklılaşmaların olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Kesintili ve Zorunlu (4+4+4) Eğitim Sistemi, Tükenmişlik, Öğretmen
dc.description.abstractThis research; was carried out to investigate the levels of burnout according to descriptive characteristics of school administrators and teachers, to determinate the affect on burnout of school administrators and teachers in the system interrupted and compulsory (4+4+4) education.A questionnaire prepared for the purpose; was administrated to 491 school administrators and teachers working in Uşak province in 2013/2014 academic year. Datum obtained from the questionnaire was analyzed through SPSS statistical software. Kolmogorov- smirnov test was used as a test of normality in the analysis of data. The groups which show normal distribution t test and one way analysis of variance was used. Levene test was used to test the equality of variances.In the light of research after the transition to interrupted and compulsory (4+4+4) education system, school manager and teachers have experienced such unpleasant things as depersonalization, medium- level emotional exhaustion and burnout the level of personal accomplishment In addition, there are no differentiations the level of burnout of teachers according to their branches, classes which they teach and field which they change but there are differentitiations the level of burnout in terms of their sex, age, senority, educational statusKey words:İnterrupted And Compulsory (4+4+4) Education System , Burnout , Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKesintili ve zorunlu (4 + 4 + 4) eğitim sisteminde okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermi̇ni̇ng profesi̇onal burnouts of school pri̇nci̇pals and teachers i̇n interupted and compulsory (4 + 4 + 4) educati̇on system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid10081687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396022
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess