Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek Sağlam, Aycan
dc.contributor.authorAydoğmuş, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:03Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691202
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Uşak ili merkezde bulunan ortaöğretim kurumlarında görev yapan müdürlerin iletişim yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşlerini çeşitli değişkenlere göre belirlemektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Uşak ili merkezde bulunan 18 lise ve bu okullarda görev yapan 820 öğretmen oluşturmaktadır. İlgili evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, çalışma evreninde yer alan tüm okullar ziyaret edilmiş ve araştırmaya katılmak isteyen öğretmenlere ölçek uygulanmıştır. Dağıtılan ölçeklerden, 301 öğretmenin ölçeği değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmanın verileri, Topluer'in (2008) `İlköğretim Okulu Müdürlerinin İletişim Yeterliliği Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey anlamlılık testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular göstermektedir ki genel olarak öğretmenlerin gözünden değerlendirildiğinde okul müdürleri iletişim yeterliklerini sıklıkla olumlu şekilde ortaya koymaktadır. Okul müdürlerinin hem anlama ve empati, hem sosyal rahatlık hem de destekleme konusunda yeterliklerinin `çoğunlukla` olumlu olduğu sonucu elde edilmiştir.Ayrıca bu çalışmanın sonucunda öğretmenin cinsiyetinin ya da kıdem süresinin hiçbir iletişim becerisi alt boyutuna dair görüşleri üzerinde önemli bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. Bir başka deyişle öğretmenin kadın ya da erkek olması müdürün iletişim yeterliklerine dair görüşlerini etkilememektedir. Diğer taraftan, yaş değişkeninin öğretmenin okul müdürünün iletişim yeterliklerine dair görüşlerini etkilediği, özellikle de anlama ve empati ve destekleme alt boyutları üzerinde etkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Bunun yanında öğretmenler bütün alt boyutlarda okul müdürlerinin iletişim yeterliliklerini yeterli bulmaktadır. Destekleme alt boyutu hariç diğer alt boyutlarda (anlama empati kurabilme ve sosyal rahatlık) okuldaki öğretmen sayısı bakımından öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim yeterliklerine ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Ayrıca, okuldaki öğrenci sayısı bakımından da destekleme alt boyutu hariç anlama empati kurabilme ve sosyal rahatlık alt boyutlarında öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim yeterliklerine dair görüşleri arasında anlamlı farklar bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to define the teachers' views on the communication skills of schools headmasters, working in secondary schools in Usak province. The population of the research- which was conducted using the quantitative method- was composed of the 18 high schools located in the Central District of Usak province, 820 teachers working in these schools during the 2014-2015 academic years. The research sample was not composed from the related population but the questionnaire was applied to all teachers in the population of the research. The scales of 301 teachers of the distributed scales were assessed.The data were collected through the `Scale of Secondary Scools Headmasters' Communication Competences`, which was adapted by Topluer (2008). In the analyses of research data as well as descriptive statistic, t-test, one way variance analysis (ANOVA) and Turkey significance test was used. The data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 package program.The findings show that when it is assessed by the teachers, school headmasters' frequently show their communication competences in positive ways. It was found that in all sub levels – Understanding and Empathy, social comfort and supporting- school headmasters' teachers assessed headmasters' communication competences in `mostly` level. Furthermore, according to this study, teachers' seniority durations and genders have no significant effects on any of the sub levels of communication competences. On the other word, teachers' genders and seniority durations don't affect the views of the teachers about their headmasters' communication competences. On the other side, age variable has significant effects on the teachers' views about school headmasters' communication competences, especially on the `Understanding and Empathy, Supporting` sub levels. Moreover, according to teachers, school headmasters' communication competences are enough in all sub levels. Except for `Supporting` sub level, there are significant differences between other sub groups – Understanding and Empathy, Social Comfort- in terms of number of teachers in the school. Also, in terms of number of student in the school, except for `Supporting` sub level, in other sub levels, there are differences among the teachers' views about school headmasters' communication competences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okulları müdürlerinin iletişim yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers 'views on the secondary school headmasters' communication competences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunicative competence
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10096239
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426473
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess