Show simple item record

dc.contributor.advisorHaksever, Halil İbrahim
dc.contributor.authorPehlivan Coşkun, Yağmur
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:00Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:00Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691172
dc.description.abstractBu çalışmada 15 yy divanlarında temel dil becerilerinden konuşma becerisine ilişkin beyitler tespit edilmeye çalışılmıştır. Tespit edilen beyitlerin Türkçe Dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programındaki kazanımlarla örtüşüp örtüşmedikleri konusunda fikir elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modeli ile 15. yy divanları içerisinde yer alan Çâkeri Divanı, Şeyhi Divanı, Ahmed Paşa Divanı, Ahmed-i Dâ'i Divanı ve Mesihi Divanında geçen konuşma becerisine ilişkin kavram, kelime, kelime grublarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma ile ilgili olduğu düşünülen beyitler fişlenmiştir.İlgili olmadığı düşünülen beyitler araştırmaya alınmamıştır. Elde edilen beyitler belirli başlıklar altında sınıflandırılmıştır.Konuşma becerisi ile ilgili olan beyitler konuşma kazanımlarıyla örtüşüp örtüşmedikleri kontrol edilmiştir.İnceleme sonucunda beyitlerin konuşma kazanımlarıyla uyuştuğu görülmektedir.Bu tür eserlerin eğitim öğretim programlarında yer alması faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu eserler sadeleştirme, basitleştirme gibi yöntemlerle kontrollü metin haline getirilerek okullarda okutulabilir. Böylece temel dil becerilerinin desteklenmesi sağlanır ve geçmişteki değerler günümüze taşınmış olur.
dc.description.abstractIn this study it has been tried to determine couplets related to speech as one of the main language skills in the 15th century divan literature. It has been also tried to form an opinion if those couplets coincide with the curriculum of national turkish lesson in 6. , 7. And 8. grades or not. In this research, it has been tried to achieve the word groups and components which took place in Çâkeri, Şeyhî, Ahmed Pasha, Ahmed-i Dâ''i, Mesihî and Necati Beg divan poetries in the 15th century. Couplets related to the research have been determined, however the couplets considered as not related to the research were not worked on. They have been classified by some titles. It has been checked if the ones related to speech skill coincide with the achievements of speech or not. When the couplets related to speech skill in literary works are analysed we see that the achievements coincide with the curriculum of turkish lesson. In that case, it is useful to have these literary works in the education program. These works can be taught in the schools by simplifying and purifying beforehand. In this way we can countenance main language skills and keep the old values up today.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title15. yüzyıl divanlarında konuşma eğitimi
dc.title.alternativeSpeech education 15th century divan poetries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-12
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytm15. century
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmDivan literature
dc.identifier.yokid10098233
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426470
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess