Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek Sağlam, Aycan
dc.contributor.authorDönmez, Nazli
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:00Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:00Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691169
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Uşak ili merkez ilçesinde çalışan ortaokul öğretmenlerinin psikolojik sözleşme ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki incelenmektir. Ayrıca cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu, aynı okuldaki çalışma süresi ve okuldaki öğretmen sayısı gibi çalışanların demografik özelliklerinin, psikolojik sözleşme ve örgütsel bağlılık üzerindeki etkilerinin ölçülmesi de içermektedir.Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin psikolojik sözleşme düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Uşak İli merkez ilçesinde bulunan ortaokullarda görev yapan 730 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde SPSS İstatistik Programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde frekans, korelasyon analizi, standart sapma ve Cronbach Alpha, tek yönlü varyans (anova) ve çoklu karşılaştırma tabloları ile (crosstab) en küçük anlamlı fark testi (LSD ) Post Hoc analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarımıza göre, cinsiyet, okuldaki çalışma süresi, mesleki kıdem ve çalıştığı okuldaki öğretmen sayısı demografik özellikleriyle örgütsel bağlılık ve psikolojik sözleşme ortalamaları arasındaki farklar göz önüne alındığında, bu değişkenler arasında anlamlı düzeyde farklar görüldüğü dikkat çekmektedir. Sadece öğrenim durumu demografik değişkeni ile örgütsel bağlılık düzeyleri ve psikolojik sözleşme düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmadığı gözlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin psikolojik sözleşme düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde bir ilişki bulunduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find the relationship between psychological contract and organizational commitment of the teachers who works in the secondary school located in the Central Districts in Uşak. In the study, it involves measuring the effects of the sub-objectives like gender, seniority, education level, working time in the same school and the number of teachers in schools on psychological contract and organizational commitment.In this study, relational model was used to determine the relationship between psychological contract level and organizational commitment level of teachers who works in secondary schools. The population of the research was composed of the 34 secondary schools located in the Central District of Uşak, 730 teachers working in these schools during the 2014-2015 academic year. The data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 package program. Also, in the analyses of data, frequency, correlation analysis, standard deviation and Cronbach's Alpha, one-way analysis of variance (ANOVA) and multiple comparison tables (Crosstab), the least significant difference test (LSD) Post Hoc analysis were used.According to the research findings, considering the differences between the demographics like gender, seniority, education status, working time in the same school and the number of teachers in schools and organizational commitment's averages and psychological contract's averages, significant differences attract attention between these variables. Only it was observed that there were no significant differences between the levels of organizational commitment and psychological contract level and the educational status variable. Also, it was concluded that there was a positive and significant relationship between organizational commitment levels with psychological level of teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda görev yapan öğretmenlerin psikolojik sözleşme düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between psychological contract and organizational commitment of the teachers in secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmPsychological contract
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10097755
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426471
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess