Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Serdar
dc.contributor.authorAkbulut, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:58Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691150
dc.description.abstractTedarik zincirini oluşturan işletmelerin birbiriyle olan ilişkilerinde önem verdikleri kriterlerin belirlenmesi ve bu kriterlere göre performanslarını iyileştirmeleri küreselleşen dünyada rekabet için hayati bir öneme sahiptir. Ekonomik olarak ciddi bir büyüklüğe sahip otomotiv sektöründe tedarik zinciri performans kriterlerinin belirlenmesi, bu sektörde iş yapan işletmelerin performanslarının iyileştirilmesi için önemli bir adımdır.Bu çalışmada otomotiv yedek parça sektöründe faaliyet gösteren yedek parça perakendecilerinin tedarikçilerle ilişkilerinde önem verdikleri kriterlerin ortaya çıkarılması ve bu kriterler ile tedarikçilerin performanslarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Kriterlerin belirlenmesi amacıyla uzman görüşü alınmıştır. Bu görüşler sonucunda belirlenen kriterlerin önem derecelerinin ve tedarikçi işletmelerden en çok tercih edilenlerin belirlenmesi için yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. En önemli 10 kriter ile en çok tercih edilen 12 işletmenin performansları Gri İlişkisel Analiz (GİA) ile değerlendirilmiştir.Küçük verilerle belirsizlik ortamlarında bile iyi sonuçlar veren Gri İlişkisel Analiz (GİA) ile ürünlerin fiyat uygunluğu, ürünlerin garantili olması, kusurlu ürünlerde iade kolaylığı, yeni çıkan ürünlerin tanıtımı, stok yeterliliği, hergün sevkiyat yapılması, iskonto oranının iyi olması, sipariş verme sisteminin kullanışlılığı, ürün çeşitliliğine sahip olma ve siparişlerin eksiksiz gönderilmesi kriterlerine göre yapılan değerlendirmede A4 işletmesinin performansının en iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gri İlişkisel Analiz, Otomotiv Sektörü, Tedarik Zinciri Performansı
dc.description.abstractIt is crucial for competition in globalizing world to determine criteria that placed emphasis at relations of firms in a supply chain and become their performances in a good way based on the criteria.In the automotive industry which has a huge economic magnitude, determination of supply chain performances is significant step to improve the peformances of firms in this industry. In this study, it was aimed to uncover the criteria that placed emphasis on dealings between suppliers and seller of spare parts in an automotive industry and evaluate the suppliers' performances depend on these criteria. Firstly, find criteria that would be important for the industry by expert opinion, secondly, question the importance level of these criteria to retail firms by face to face survey to determine ten most important criteria for the industry. The performances of the most effective twelve firms as supplier are evaluated based on these criteria. Grey Relation Analysis (GRA) that shows good performances even for small data in ambiguous environment is used to evaluate the performances with the criteria of price relevance of product, product warranty, easy return policy, promotion of new products, stock adequacy, daily product shipment, ratio of discount, practicality of the ordering system, product variety and sending orders faultless.Keywords: Grey Relational Analysis, Automotive Sector, Supply Chain Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGri ilişkisel analiz ile tedarik zinciri performansının değerlendirilmesi; Otomotiv sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeEvaluation of supply chain performance with Grey Relational Analysis: An application at automotive sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSupply chain
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmGrey relational analysis
dc.identifier.yokid10119273
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442911
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess