Show simple item record

dc.contributor.advisorİnel, Yusuf
dc.contributor.authorDuman, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:55Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691108
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 2008 - 2014 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimi alanında yazılan yüksek lisans tezlerinin konu alanı ve metodolojik olarak eğilimlerinin tespit edilmesidir.Araştırma doküman incelemesi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon, Yayın ve Daire Başkanlığı'na ait veri tabanında bulunan, 2008 - 2014 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimi alanında yazılmış bütün tezler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemine gidilmeyerek ilgili yıllar arasında yazılan tezlerin 15.07.2015 tarihinde izinli olan toplam 423 tanesine ulaşılmıştır. Verilerin çözümlenmesi betimsel analiz yöntemine uygun olarak analiz edilmiştir. Buna göre; 423 tez konularına göre kategorilere ayrılmıştır. Daha sonra tezlerde kullanılan yöntem, örneklem grubu, örnekleme seçme yöntemi, örneklem büyüklüğü, veri toplama araçları, analizde kullanılan istatistiksel ve nitel veri analiz yöntemleri ile araştırmanın geçerlilik ve güvenirlilik çalışmalarına göre yüzde frekans durumları çıkarılarak bulgular elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, en fazla çalışılan konu alanının öğretim, strateji, yöntem ve teknikleri olduğu, tarama deseninin en çok kullanılan araştırma deseni olduğu, ortaokul öğrencilerinin üzerinde en fazla çalışılan örnekleme grubu olduğu, en çok tesadüfi örnekleme yönteminin kullanıldığı, tezlerde veri toplama aracı olarak en fazla anket kullanıldığı, geçerliği sağlamak amacıyla daha çok uzman görüşüne başvurulduğu, güvenirliği sağlamak amacıyla da Cronbach Alpha değerinin hesaplandığı ve son olarak da betimsel istatistikler ile t testinin kullanıldığı bulgularına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Yüksek Lisans Tezi, Yöntem, Doküman İncelemesi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the general trends of master dissertations writtten in Social Studies Education and performed in 2008-2014 years in terms of thematic and methodology.Document analysis was employed in study. The study group was included in all the masters thesis recorded at thesis database of Higher Education Council. Through this database, we obtained 423 thesis permitted to open access just in 15.07.2015 without using any a sampling method. For data analysis, descriptive analysis was used. Accordingly, 423 master thesis were classfied into themes by the subjects. Then, methodological processes such as the research method, the audience, the sampling method, the sampling size, the data collection tool, the statistical and qualitative data analysis methods, and the studies of validity and reliability used in research were examined using frequency and percentile.The findings of this study indicate that the theme most studied is about teaching, strategy, methods, and techniques; the research method most used is survey method; as the audience, thesis mostly rely on middle school students. Random sampling method was used mostly; the data collection tool mostly used is questionnaire. It reveals also an evidence that expert opinion was employed for validation and Cronbach alpha coefficient was calculated for reliability at most. Furhermore, findings display that researchers have used t tests and descriptive statistics in their master thesis.Key words: Social studies, Master thesis, Methodology, Document analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2008-2014 yılları arası sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılan yüksek lisans tez çalışmalarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on master dissertations in social studies educati̇on and in 2008-2014 years in terms of thematic and methodology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-12
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmGraduate
dc.identifier.yokid10121941
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442931
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess