Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nesrin
dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.authorBardakçioğlu, Perinaz
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:49Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691033
dc.description.abstractPISA (Programme for International Student Assessment - Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı), OECD tarafından düzenlenen dünyanın en büyük eğitim araştırmalarından biridir. 2000 yılından itibaren üç yılda bir yapılan bu araştırmayla OECD üyesi ülkeler ve diğer katılımcı ülkelerdeki 15 yaş grubu öğrencilerin modern yaşamda yerlerini alabilmeleri için gereken temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip oldukları değerlendirilmektedir.Bu çalışma, PISA 2012 Matematik sorularını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda `Matematik sorularının ortaokul (5-8. sınıf) matematik dersi öğretim programı kazanımlarıyla örtüşme düzeyi nasıldır?` ve `Matematik sorularına ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri nasıldır?` sorularına cevap aranmıştır.Araştırmada betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Birinci problem cümlesi için PISA 2012 matematik soruları ve ortaokul matematik öğretim programı döküman incelemesi yapılmış, sorular ile kazanımlar eşleştirilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında bu sorularla ilgili öğretmen görüşü almak için görüşme formu oluşturulmuştur. Görüşme formunda 4 adet soru yer almaktadır. Görüşme formu, ekte PISA 2012 matematik sorularının bulunduğu şekliyle MEB'de görev yapan 100 ortaokul matematik öğretmenine e-posta yoluyla gönderilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir.PISA 2012 matematik sorularını incelediğimizde soruların öğretim programıyla uygunluk gösterdiği görülmektedir. Ancak öğretmen görüşlerini değerlendirdiğimizde öğrencilerin yorum gerektirmeyen ezbere dayalı sorulara alışkın olduklarını ve ayrıca soruların uzun olduğunda soruları okumaya isteksiz olduklarını belirtmişlerdir. Sonuçlar öğrencilerin aritmetik hesaplamalar ile çok adımlı kelime problemlerine daha fazla uygulama ve daha çok pratiğe ihtiyaç olduğunu düşündürmektedir.Anahtar kelimeler: PISA 2012 Matematik Soruları, Öğretim Programı Kazanımları
dc.description.abstractPISA (Programme for International Student Assessment) is one of the world's largest educational research organized by the OECD. Since 2000, through this research carried out every three years, it is evaluated to what degree students in the age group of 15own necessary basic knowledge and skills in order to take their place in modern societies in the OECD member states and other participating countries. This study aims to evaluate the PISA 2012 mathematics questions. For this purpose, `To what extent do the mathematics questions overlap with the secondary school 5th-8th grade mathematics curriculum outcomes? ` and `How are the opinions of the secondary mathematics teachers for the math questions?` are the questions of concern. Descriptive survey model was employed in the present study. For the first problem, the PISA 2012 mathematics questions, secondary school mathematics curriculum were analyzed through document analysis and the gains were matched with questions. In the second phase of the research, interview form was formed for teachers to get feedback on those questions. There are four questions in the form of interview. The interview form attached with the 2012 PISA mathematics questions were sent via e-mail to the 100 secondary school mathematics teachers who work for Ministry of Education. The obtained data were analyzed with descriptive analysis and content analysis techniques.When the PISA 2012 mathematics questions were analyzed, the questions seem to comply with the curriculum. However, when considered the views of teachers, they indicated that learners were accustomed to questions which are based on memorization and which do not require further comments and learners were reluctant to read the questions when they are long ones. The results suggest that learners need arithmetic calculations and multi-step word problems along with more application and practice.Keywords: PISA 2012 Mathematics Questions, Gains of Teaching Programmesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePISA 2012 matematik sorularının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of PISA 2012 mathematics questions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmQuestions
dc.identifier.yokid10116249
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442916
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess