Üçüncü pişirim olarak yaldız dekorlar ve çağdaş yorumları
dc.contributor.advisor | Yardımcı, İsmail | |
dc.contributor.author | Gökakin, Beril | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:48Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691014 | |
dc.description.abstract | Altın, insanlık tarihinde sürekli olarak zenginliğin sembolü olmuş, binlerce yıldan beri süs eşyalarının yapımında kullanılmıştır. Yine insanlık tarihinin en önemli tanıklarından seramik malzemesi ile kaçınılmaz olarak yolları kesişmiş ve Avrupa'da endüstriyel devrimin tohumları atılırken, Çin'de kalıcılığı başarısız da olsa altın yaldız dekorların ilk denemeleri yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı; sırüstü uygulamalardan biri olan yaldız dekorların tarihsel gelişiminin, elde edilme ve uygulama yöntemlerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda, yerli ve yabancı kaynaklar yoluyla seramik dekorların tarihinde sıvı yaldızların keşfi ve gelişimi araştırılmış, yaldız dekorlar kullanarak endüstriyel seramik üreten fabrikalardan kısaca bahsedilmiş ve sıvı yaldızları sanatsal çalışmalarında kullanan günümüz seramik sanatçılarının çalışmalarından örnekler verilmiştir. Son olarak, fırça dekor tekniği ile altın ve platin yaldız uygulamalarına yer verilerek çalışma sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Seramik Dekorlar, Sırüstü, Yaldız Dekorlar | |
dc.description.abstract | Gold has continiously been the symbol of wealth in the history of mankind and has been used in the production of ornaments since thousands of years. Also, its path intercepted with ceramic material that is an important evidence of mankind history and as seeds of industrial revolution were being thrown in Europe; even though permanency was unsuccesful, first experiments of gilding decoration was produced in China.The aim of this study is; to investigate the historical evolution and application metods of gilding decoration that is an overglaze application, accordingly the invention and evolution of liquid gilds in ceramics decoration history has been researched through local and foreign references; factories producing industrial ceramics using gilding decoratons were mentioned and works of contemporary artists using liquid gilds in their applications were exemplified. In conclusion, gilding applications by brush decoration tecnique were mentioned and the research was completed.Keywords: Ceramics Decoration, Overglaze, Gilding Decorations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Üçüncü pişirim olarak yaldız dekorlar ve çağdaş yorumları | |
dc.title.alternative | Gilding decorations as third firing and their contemporary interpretations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Decor of ceramic | |
dc.subject.ytm | Ceramic decoration methods | |
dc.subject.ytm | Decor | |
dc.identifier.yokid | 10119121 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442921 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |