Show simple item record

dc.contributor.advisorPulat, Ali
dc.contributor.authorÇelik, Seyyare
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:46Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:46Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691001
dc.description.abstractBu çalışmada çocuk edebiyatı eserlerinde değerler eğitimi üzerinde durulmuştur. Seçilen eserlerin değer eğitimi açısından önemi işlenmiştir. İlk bölümde değer kavramına ilişkin açıklamalarda bulunulmuştur. Değer nedir, özellikleri, işlevi nelerdir? gibi soruların yanıtları açıklanmıştır. Daha sonra değerle eğitimin ülkemizdeki ve dünyadaki durumuna yer verilmiştir. Değer eğitimi ve Türkçe eğitimi ilişkisi ele alınmıştır.Sonrasında çocuk imgesi ve çocuğun edebiyat alanına girmesi işlenmiştir. Çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatı ve değerler eğitimi kavramları bir arada karşılaştırılmıştır. Çocuk edebiyatı ve Türkçe eğitimi ilişkisi birlikte işlenmiştir. Tezin evrenini Necdet Neydim'in çocuk edebiyatı eserleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu eserlerden seçilen on üç çocuk edebiyatı eseri oluşturur. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinin doküman incelemesi metodu ile gerçekleştirilmiştir. Seçilen eserler Erol Güngör'ün profesörlük tezinde ortaya koyduğu yedi değer sahasına göre yapılmıştır. Eserlerde bulunan değerlere ait örnekler, bulgular ve yorumlar kısmında sıralanmıştır.Türkçe Öğretimi kapsamında ise ikilemeler, deyimler ve atasözleri, kalıp sözler, yansıma sözcükler incelenmiştir. Bulunan örnekler tablolar şeklinde sıralanmıştır.Sonuç olarak incelenen eserlerin değerler eğitimi açısından uygun olduğu görülmüştür. Fakat yazarın eserlerinde her değere yer vermediği tespit edilmiştir. Türkçe öğretimi açısından da eserlerde bir tane atasözü bulunduğu görülmüştür. Atasözleri bakımından örnek bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Necdet Neydim, Çocuk edebiyatı, Değerler, Değerler Eğitimi, Türkçe Öğretimi
dc.description.abstractIn this work, it is dwelled on values education in children's literature works. It is understood the importance of chosen works according to values education. At first part, it is made statements about value concept. The answers of questions are explained like What is value, what are features, functıon? Later, it is given a place about value education in our country and in the world. The relation between value education and Turkish education is tackled. After that, child's image and child's access into literature department are studied.. Children's literature and value education concepts are compared together. Children's literature and the relation of Turkish education are treated together.Necdet Neydim's children literature works compose the system of the thesis. Thirteen children literature works which are chosen from these works compose as for sample. The research is done with qualitative research methods' document search. Chosen Works are done according to seven value fields revealed in Erol Güngör's professorial thesis. Samples about values in works are sorted in findings and comments section.Within Turkish Education reduplications, idioms and proverbs, routines, mimetic words are analysed. Found samples are ranged as tables.As a consequence, it is seen that analysed works are suitable with regard to values education. But it is determined that writer's works don't include allIn the sense of Turkish education it is seen that there is one proverb in works . Samples according to proverbs are not found.Key Words: Necdet Neydim, Children's literature, Values, Values Education, Turkish educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNecdet Neydim`in çocuk edebiyatı eserlerinde değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
dc.title.alternativeNecdet Neydim's value education in children's literature works and the contributions of these works to Turkish teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid10120843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442923
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess