Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Murat
dc.contributor.authorAltuğ, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:45Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690984
dc.description.abstractAraştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma kapsamında tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Uşak ilinde 2016-2017 yılında görev yapan ve çalışmaya gönüllü katılan 450 sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Araştırma verileri 5'li likert tipine göre hazırlanan öğretmenlere yönelik bilişim teknolojileri öz yeterlik ölçeği ve 3 sorudan oluşan öğretmen görüşme formu ile toplanmıştır. 450 anket formuyla toplanan nicel verileri desteklemek amacıyla 15 sınıf öğretmeni ile de görüşme yapılmıştır. Nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanıldığı için araştırma karma yönteme göre desenlenmiştir.Cinsiyet, okulun öğretim türü, okulunun bulunduğu yer, sınıf öğretmenin internet ve bilgisayara sahip olup olmaması gibi değişkenlere göre sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri öz yeterlik algılarında farklılık olup olmadığının tespit edilmesinde bağımsız gruplar t testi analizinden faydalanılmıştır. Mesleki kıdem, görevli olduğu sınıf, teknoloji haberlerini takip etme, gün içerisinde internete girme sıklığı gibi durumlara göre anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespit edilmesinde (varyans analizi) Anova testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri ortanın üzerinde BİT öz yeterlik algısına sahip olduklarını düşündükleri görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yönünden internetten bilgiye yönelik arama yapma, dosya indirme, e-mail kullanma ve multimedya araçlarını kullanmaya yönelik öz yeterliklerinin (TV, Projeksiyon ve DVD) çok iyi düzeyde oldukları belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin BİT öz yeterliklerinin cinsiyete, görevli olduğu sınıfa ve internet bağlantısına sahip olup olmamaya göre farklılık göstermediği; buna karşın eğitim durumu, mesleki kıdem, görev yaptığı yer, kişisel bilgisayarının olması, teknoloji haberlerini takip etme ve interneti kullanma sıklığı değişkenlerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to examine the self-efficacy of information and communication technologies of classroom teachers according to various variables. Within the scope of the research, a single and relational survey model was used. The sample of the study consisted of 450 primary school teachers who worked in Uşak in 2016-2017 and volunteered to work. The research data were gathered with a self-efficacy scale for the teachers who were prepared according to the 5-point Likert type and a teacher interview form consisting of 3 questions. In order to support quantitative data gathered through 450 questionnaire forms, 15 primary school teachers were also interviewed For this reason, The research is designed according to mixed method.Independent group t test has been applied to determine whether there is any difference on primary school teacher self efficacy perceptions in terms of their gender, of their school types, of their school hinterlands, of teachers internet ownership at their home or not and of private computer owner or not. Anova test have also been used to determine whether there is meanigful difference between primary school teachers self efficacy on information comminition tecnology (ICT) and teachers class level (first second third second or fourth) the frequency of following the tecnology news and using internet frequency in a day.As results of study it has emerged that teachers stated that they have very good self efficacy perceptions on using e-mail, getting knowladge from internet, using multi media tools ( tv projection, dvd), downloading files from internet. Although there is no difference in terms of teir gender, of having internet at their home or not and their class level. In their computer in their information and communition (ICT) perception, there is a meaningful difference in terms of using internet frequency, of teachers education level, of the school in which teacher work, of teacher profession exprience, of their personel computer owners situation and of following to technology news.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri öz yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of primary school teachers self efficecy perceptions on information and comminacation technology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-20
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmTechnology
dc.identifier.yokid10168195
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477020
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess