Ortaöğretim yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik görüşü
dc.contributor.advisor | Çankaya, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Taylan, İsmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:45Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690981 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı İzmir ili, Urla, Güzelbahçe, Narlıdere ilçelerinde bulunan devlet ortaöğretim okullarında görev yapan yabancı dil öğretmenlerinin, mesleki gelişim etkinliklerine önem vermeye yönelik görüşlerinin ve mesleki gelişim etkinliklerini uygulama sıklığına yönelik görüşlerinin ne olduğunu çeşitli değişkenlere göre incelemek ve mesleki gelişim sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.Çalışmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında ili Urla, Güzelbahçe, Narlıdere ilçelerinde bulunan 14 devlet ortaöğretim okulu ve bu okullarda görev yapan 105 yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır. İlgili evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, çalışma evreninde yer alan tüm öğretmenlere ölçek uygulanmıştır. Dağıtılan anketlerin tamamı değerlendirilmeye alınmıştır. Veriler, Muyan (2013) tarafından geliştirilen `Yabancı Dil Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey anlamlılık testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yabancı dil öğretmenlerin mesleki gelişim etkinliklerinin çoğunu önemli bulmasına karşın bazı etkinlikleri önem verdikleri derecede kullanmadıklarını göstermiştir. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin bazı mesleki gelişim etkinliklerine önem verme ve bu etkinlikleri kullanma oranları arasında cinsiyet, mesleki kıdem, öğrettiği yabancı dil değişkenleri bakımından bazı farklılıklar saptanmıştır. Mesleki gelişim sorunlarının tamamına yakını öğretmenler tarafından önemli bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to examine the opinions of the high school foreign language teachers towards giving importance to the professional development activities and to the frequency of the application of the professional development activities according to different variables and to determine reasons that hinder their professional development at the state schools in districts of Urla, Güzelbahçe, Narlıdere in Izmir province. The population of this study consists of 105 high school language teachers working at the 14 state schools in the academic year of 2015-2016 located in district of Urla, Güzelbahçe, Narlıdere in Izmir province. The research sample was not used as the questionnaire was applied to all teachers in the population of the research. Almost all of the questionnaires were assessed. Data were obtained with `English Language Teacher Professional Development Questionnaire`, developed by Muyan (2013). In the analysis of research data, t-test, one way variance analysis (ANOVA) and Tukey significance test was used along with descriptive statistics.The findings revealed that although the teachers agreed with most of the concepts that reflect the importance of professional development, they did not make use of the activities as much as they gave importance. In addition, there were significant differences between paying attention to the professional development activities and making use of them in terms of gender, tenure, teaching language. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik görüşü | |
dc.title.alternative | The opinions of the high school language teachers towards the professional development activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10145912 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 459567 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |