Show simple item record

dc.contributor.advisorSoba, Mustafa
dc.contributor.authorCan, Azize
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690968
dc.description.abstractTedarik zinciri yönteminin en önemli halkası olan tedarikçi seçimi, işletmelerin uyguladığı stratejik kararlardan bir tanesidir. Tedarikçi seçimi, çeşitli kriterleri barındıran çok ölçütlü karar problemidir. Seçilecek olan tedarikçiyi diğer tedarikçilerden ayırabilmek için aralarında kıyaslama yapılması mecburidir. Bundan dolayı kriterlerin karşılaştırılmaları gerekmektedir. Çok Kriterli Karar Verme yöntemlerinden olan Analitik Hiyerarşi Prosesi, tedarikçi seçimi için gerekli olan ikili karşılaştırma yapılabilen bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı, seramik sektöründeki karar vericiler ile yapılan mülakat sonucunda elde edilmiş olan bilgilerden yola çıkılmıştır. Belirsizlik ortamında işletmeye en uygun tedarikçi kriterini göz önünde bulundurulmuştur. Alternatifler içerisinden seçilecek olan tedarikçi seçimi çok kriterli karar verme yöntemlerinden olan Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Gri İlişkisel Analiz yöntemleriyle tespit edilmiştir.Bu çalışmada tedarikçi seçimi yapabilmek için öncelikle Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemi kullanılarak ağırlıklar belirlenmiş olup sıralama yapılmıştır.Daha sonra Gri İlişkisel Analiz yöntemi kullanarak sıralanmıştır. Çalışmanın sonucunda ağırlığı en fazla olan kriterin fiyat ana kriteri olduğu sonucuna ulaşılırken, en yüksek fiyata sahip olan tedarikçinin birinci olduğu anlaşılmaktadır.Anahtar Kelimeler:Tedarik Zinciri Yönetimi, Tedarikçi Seçimi, Çok Kriterli Karar Verme, Analitik Hiyerarşi Prosesi, Gri İlişkisel Analiz.
dc.description.abstractSupplier selection, which is the most important ring of the supply chain management, is one of the strategic decisions application by business. The purpose of this study is to choose the supplier selection which is about to be made from alternatives, by the Analytic Hierarchy Process and Grey Relational Analysis methods which are the Multi-Criteria Decision Making methods, considering the supplier criteriain the most convenient for business, in the fuzzy environment, considering the information obtained from the interview which is made with the desicion makers of the ceramic sectors.Supplier selection is multi-criterian decision problem is including several criteria. It is mandatory that the supplier which be selected to distinguish it from other supplier to make the comparison between each other. Therefore, bilateral comparisons of the criteria is required. Multi-Criteria Decision Making methods and the AHP, in order to make a decision the supplier selection criteria is a method which is needed for.To make this work for supplier selection, firstly, weights criteria has been determined and put in order by usingAnalytic Hierarchy Process. Then supplier has put in using Grey Relational Analysis methods. As a result of the study; it has been seen that the price is the weightiest criteria, the supplier with the highest weight has been selected.Keywords: Supplier Chain Method, Supplier Selection, Multi-Criteria Decision Making Methods, Analytic Hierarchy Process, Grey Relational Analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSeramik sektöründe tedarikçi seçimi: Çok kriterli karar verme yöntemleri ile bir araştırma
dc.title.alternativeSupplier selectionin the ceramic sector is are search with multi-criteria decision making methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMulti criteria decision making
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmDecision making methods
dc.subject.ytmCeramic sector
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmSupplier selection
dc.identifier.yokid10159671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476983
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess