Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorUrhanoğlu, İsa
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:41Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690927
dc.description.abstractBu araştırma resmi eğitim kurumu (İlkokul, Ortaokul ve Lise) yöneticilerinin ''değişimi yönetme yeterlikleri'' bakımından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma karşılaştırmalı türden tarama modelindedir. Veri toplam aracı olarak Helvacı ( 2004) tarafından geliştirilen, Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterliliği ölçeği kullanılmıştır. Ölçme aracı 2016-2017 yılında Afyonkarahisar ilinde görev yapan 304 yönetici ve 419 öğretmene uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü Anova testi ve farklılığa neden olan grubun belirlenmesinde Tukey HSD testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonucuna göre, okul yöneticilerinin kendi Görüşlerine göre değişim ihtiyacı belirleme, okulu değişime hazırlama, değişimi uygulama ve değişimi değerlendirme yeterlilikleri açısından çok düzeyde, öğretmenlerin Görüşlerine göre ise orta düzeyde bulunmuştur. Okul yöneticilerinin değişim ihtiyacı belirleme, okulu değişime hazırlama, değişimi uygulama ve değişimi değerlendirme yeterliliklerine ilişkin kendi ve öğretmen görüşleri cinsiyet, kıdem, görev, okul türü, eğitim durumu ve hizmet içi seminer değişkenlerine göre farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Değişim, değişim yönetimi, örgütsel değişme
dc.description.abstractThis research has been one in order to evaluate the directors Efficency of Change Management in official education instutions (Primary School, Middle School and High School) in National Education Ministry.This research has a comparative scanning type model. As a tool of collecting the data, the scale of effiency of Change Managament of school directors' has been used in this research. This scale (2004) has been developed by Mr. HELVACI. This Survey form has been applied to 304 directors and 419 teachers who Works in Afyonkarahisar in 2016-2017. SPSS program has been used in order to analyze the datas. T-test an done-way Ano-va test have been used in order to analyze the survey datas and Turkey HSD test has been used to specify the group which causes difference.As a result of this research, according to school directors own perspective they are at a high level in specifying the need of charge, preparing the school for changes, applying the change and evaluating the change, but according to teachers' perspective school direc-tors have an average level. These differences in perfectives come frome gender, seniority, duty, school type, education level and in-service seminar differences between directors and teachers.Key Words: Change, Change Management, Organisational Changeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri (Afyonkarahisar ili örneği)
dc.title.alternativeChange management efficiencies of school directors (The case of Afyonkarahisar)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmAfyonkarahisar
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.subject.ytmChange management
dc.identifier.yokid10145435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459585
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess