Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt Bostancı, Aynur
dc.contributor.authorAy Işik, Ayşen
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690917
dc.description.abstractBu araştırma öğretmen görüşlerine göre okulların örgütsel öğrenme düzeyleri ile öğretmenlerin akademik iyimserlikleri arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma toplamda beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde, problem durumu, problem cümlesi, alt problemler, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sınırlılıklar ve tanımlar yer almaktadır. İkinci bölüm ise kuramsal çerçeve ve ilgili araştırmalardan oluşmaktadır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, ölçme aracı, verilerin toplanması ve analiz edilmesinden söz edilmiştir. Dördüncü bölümde elde edilen verilerin tablolara aktarılması sonucu oluşturulan bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. Son kısım olan beşinci bölümde ise tartışma, sonuç ve önerilere yer verilmiştir.İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2016 – 2017 öğretim yılında Uşak ilinde çalışan 4200 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 400 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz örnekleme yoluna gidilmiştir. Araştırmada veriler `Örgütsel Öğrenme Mekanizmaları Ölçeği` ve `Akademik İyimserlik Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırmada ölçek boyutlarının örnekleme uygunluğunu test etmek için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmış ve elde edilen verilerle ölçekler doğrulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Öğretmenlerin örgütsel öğrenme algıları yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel öğrenmeye ilişkin görüşleri aynı okulda çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin akademik iyimserlik düzeyleri yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin akademik iyimserlikleri mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Yine araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin örgütsel öğrenme düzeyleri ile akademik iyimserlikleri arasında orta düzeyli pozitif ilişki bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise `örgütsel öğrenme, akademik iyimserliğin anlamlı bir yordayıcısıdır` denilebilir.
dc.description.abstractThis research aims to determine the relationship between organizational learning levels of schools and academic optimism of teachers according to their teachers' views. The research consists of five parts in total. In the first part of the research, problem situation, problem culmination, sub problems, purpose of research, importance of research, limitations and definitions are mentioned. The second part consists of the theoretical framework and related researches. In the third chapter, the model of the research, the universe and the sample, the measuring tool, and the data are collected and analyzed. Findings and interpretations are the result of the transfer of the data obtained in the fourth chapter to the tabllar. The fifth section, the last part, contains discussions, conclusions and recommendations.In the relational screening model, 4200 teachers working in Uşak province in 2016 - 2017 academic year constitute the nature of the research while 400 elementary teachers working in these schools constitute the sample of the research. A simple random sampling method was used in the research. The data were collected with the `Organizational Learning Mechanism Scale` and `Academic Optimism Scale`. Confirmatory factor analysis was used to test the suitability of the scale dimensions for the study, and the scales obtained were validated. In the analysis of the data, arithmetic mean, one way variance analysis and Pearson Moments Multiplication Coefficient were used. According to the results of the research The perceptions of teachers' organizational learning is high. Teachers' views on organizational learning differ significantly from the relative age and duration of work in the same school. Teachers' academic optimism levels were high. The academic optimism of the teachers varies significantly according to their duties and professional seniority. Again, according to the results of the research, there is a moderate positive correlation between teachers' organizational learning levels and their academic optimism. According to the results of regression analysis, organizational learning is a significant predictor of academic optimism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulların örgütsel öğrenme düzeyleri ile öğretmenlerin akademik iyimserlikleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeOkulların örgütsel öğrenme düzeyleri ile öğretmenlerin akademik iyimserlikleri arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-08
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic optimism
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmInterorganizational interaction
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmAcademic optimism
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10171993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488596
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess