Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt Bostancı, Aynur
dc.contributor.authorUğurlu, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690896
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin politik yetileri ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İzmir ilindeki ortaokullarda görev yapan 400 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, Atay (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan Politik Yeti Ölçeği ve Özdemir (2010) tarafından geliştirilen `Muhalif Davranışlar Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı katsayısı ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin politik düzeyleri çok yüksek düzeydedir. Bununla birlikte öğretmen görüşlerine göre içtenlik boyutu; iletişim kurma yeteneği, kişilerarası etki ve sosyal beceriklilik boyutlarına oranla daha yüksektir. Politik yeti görev değişkenine göre incelendiğinde, tamamına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Öğretmenlerin politik yeti düzeyleri tüm alt boyutlarında ve toplamında cinsiyet, kıdem, mezuniyet durumu, okulda çalışan öğretmen sayısı ve aynı okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin muhalif davranışları orta düzeydedir. Bununla birlikte muhalif davranışlara yönelik açık muhalefet boyutu; haber uçurma ve örtük muhalefet boyutlarına oranla daha yüksektir. Öğretmenlerin muhalif davranış düzeyleri tüm alt boyutlarında ve toplamında öğretmen görüşleri öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezuniyet durumu, okulda çalışan öğretmen sayısı ve aynı okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır. Yine araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin politik yetileri ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasında olumlu yönde anlamlı ilişki olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Politik Yeti, Örgütsel Muhalefet
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the relationship between teachers' political skills and organizational dissent levels. Relational screening model was used in the research. For the research, 400 teachers who worked in secondary schools in İzmir were examined. The data were collected by using political skill scale that was adapted to Turkish by Atay(2009) and organizational dissent scale that was developed by Özdemir (2010). In the analyse of the data; frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values were calculated. Independent sample t-test, one-way variance analysis, pearson product-moment correlation coefficient and regression analysis were used.According to the results of the research, teachers' political skill level is very high. In addition to this, according to teachers' perceptions, the dimension of apparent sincerity is higher than iletişim kurmaing ability, interpersonal influence and social astuteness. When political skill is observed in the dimension of task, there is a significant difference between teachers and school directors. School directors have higher political skill level than teachers. Teachers' perceptions about political skill level doesn't differ in terms of gender, professional seniority, graduate level, number of teachers at the same school and the duration of working at the same school variables in total and all dimensions.Teachers' dissent behaviour level is low. In addition to this, the behaviour of direct dissent is higher than the behaviour of indirect dissent and whistle blowing. Teachers' perceptions about dissent behaviour don't differ in terms of gender, professional seniority, graduate level, number of teachers at the same school and the duration of working at the same school variables in total and all dimensions.According to the results of the study, there is a positive low-level relationship between teachers' political skills and organizational dissent levels. Keywords: Political Skill, Organizational Dissenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin politik yetileri ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teachers' political skills and organizational dissent levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmOpposition
dc.subject.ytmOrganizational dissent
dc.subject.ytmPolitical skill
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10157673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476997
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess