Show simple item record

dc.contributor.advisorElban, Mehmet
dc.contributor.authorTürkköse, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T09:07:47Z
dc.date.available2020-12-04T09:07:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69088
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, branş ve sınıf öğretmenlerin öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin öz- yeterlik algılarını belirlemektir. Bu araştırma tarama (survey) modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcıları 2017-2018 yılları arasında Erzurum ili Aşkale ilçesinde görev yapan 330 sınıf ve branş öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı; öğretmen ve öğretmen adayları için geliştirilen 'Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi Öz-Yeterlik Ölçeği'dir. Verilerin analizinde ise, ise t-testi, ANOVA testinden faydalanılmıştır. Anlamlılık düzeyi tüm analizler için .05 olarak alınmıştır.Çalışmanın sonunda, öğretmenlerin öğretim ilke ve yöntemleri öz-yeterlik düzeyleri, temel kavramlar bilgisi, öğrenme-öğretme yaklaşımları bilgisi ve planlama bilgisi alt boyutlarında ortancanın üstünde olduğu tespit edilmiştir. Program geliştirme süreci bilgisi, öğrenme-öğretme yaklaşımları bilgisi alt boyutlarında ise ortalamanın altında olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin öğretim ilke ve yöntemleri öz-yeterlik düzeyleri ile `cinsiyet`, `branş`, `eğitim düzeyleri`, `görev yaptıkları okul kademesi`, ve `mezun oldukları fakülte`, `hizmet içi eğitim alıp almama`, `Öğretim ilke ve yöntemleri dersini lisansta alıp almama durumları`, arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir. Öğretmenlerin öğretim ilke ve yöntemleri öz-yeterlik düzeyleri ile `kıdemleri` arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the self-efficacy perceptions of branch and classroom teachers about teaching principles and methods. This research is a survey model. The research consists of 330 class and branch teachers working in Aşkale district of Erzurum between 2017-2018. Data collection tool; It is the ilke teaching Principles and methods course self-efficacy scale sek developed by Sekvan KUZU for teachers and prospective teachers. In the analysis of the data, t-test and ANOVA test were used. Significance level was taken as. 05 for all analyzes.At the end of the study, it was determined that the teachers were above the median in terms of their self-efficacy levels of knowledge of basic concepts, knowledge of teaching and learning approaches and planning knowledge. It was found that the sub-dimensions of knowledge of program development process were lower than the mean. `Gender`, `branch` `education level`, `school level they're working at`, faculty they graduated from`, `whether or not to take the course`, there was no statistically significant difference.There was no statistical difference among all these situations. There was a statistically significant difference between teachers self-efficacy levels and their seniority.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf ve branş öğretmenlerinin öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin öz-yeterlik algıları
dc.title.alternativeClass and branch teachers teaching principal and methods regarding self sufficiency perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10292366
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587944
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess