Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorFalak, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:34Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690842
dc.description.abstractBu çalışma, 2016 yılında okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin, okul ve kurum müdürleri tarafından yapılan performans değerlendirmesine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini incelemektedir. Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 306 öğretmen ve yöneticiye araştırmacı tarafından geliştirilen `2016 Yılı Öğretmen Performansı Değerlendirme Sistemini Değerlendirme Anketi` uygulanmıştır. Elde edilen veriler, yüzde, frekans, Anova ve Tukey HSD testi ile analiz edilmiş olup, verilerde cinsiyet, görev türü, okul türü ve kıdem değişkenlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Öğretmen görüşlerinden öğretmen performans değerlendirme sisteminin objektif olarak ölçülebilir nitelikte olmadığı, değerlendirme yapılırken okulun çevre koşulları, branş farklılıkları, kurum tipleri, öğrenci-öğretmen sayısı değişkenlerine dikkat edilmesi gerektiği bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenler çoklu değerlendirme veri kaynaklarından öz değerlendirme, zümre öğretmeni ve alanında uzman kişilerin değerlendirme sürecine katılımını desteklerken, veli, müfettiş, öğrenci ve müdür yardımcısı katılımını olumsuz olarak değerlendirmiştir. Öğretmen görüşlerinin dikkate alınarak performans değerlendirme sisteminin güncellenmesi sistemin geçerliliği ve güvenirliğini artıracaktır.Anahtar Kelimeler: Performans değerlendirme, öğretmen performansı, yönetici ve öğretmen görüşleri, performans değerlendirme sistemi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine teachers and administrators' opinions regarding the performance evaluation made by the teachers of the schools and institutions affiliated to the Ministry of National Education, Schools and Institutions in 2016. The `2016 Year Teacher Performance Evaluation System Evaluation Questionnaire` was developed by 306 teachers and manager researchers working in primary and secondary schools in Denizli Merkezefendi and Pamukkale districts. In The obtained data were analyzed by percentage, frequency, Anova and Tukey HSD test and significant differences were found in gender, type of task, school type and seniority variables in the data.The views of teachers teacher performance appraisal system is not objectively measurable quality, evaluation differences in school when environmental conditions, branches, agencies, the number of variables, student-teacher attention should be reached findings. In addition, teachers are self-assessment multiple evaluation data sources, experts in the field of evaluation process of the clan teacher and support the participation of parents, Inspector, Assistant Director of student involvement and adversely greatness. Taking into account the views of teacher performance appraisal system will improve the validity and reliability of the system of updating. Key Words: Performance assesment, Teacher performance, School Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2016 yılı öğretmen performans değerlendirme sisteminin öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternative2016 year teacher performance evaluation teacher and administrators of the system evaluation according to views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDuty performance
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10169494
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488595
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess