Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek Sağlam, Aycan
dc.contributor.authorGüler, Tahir
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:33Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690829
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Manavgat ilçe merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan müdürlerin etik liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Manavgat merkezde bulunan 11 ortaokulda görev yapan 197 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen Etik Liderlik Ölçeği ile Dyne, Ang ve Botero (2003) tarafından geliştirilen ve Erdoğan (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Örgütsel Sessizlik Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 20.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey anlamlılık testi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etik, Etik liderlik, Okul Yönetimi, Örgütsel Sessizlik.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find the relationship between the view of teacher's related to the ethical leadership behaviours of secondary school managers and organizational silences of the teachers who works in the secondary schools located in the central of Manavgat. The research was applied on 197 teachers who work in 11 secondary schools in the central Manavgat during 2015-2016 educational year. As data collection tools, organizational silence scale, a scale which was produced by Dyne, Ang and Botero (2003) and translated in Turkish by Erdoğan (2011) and Ethical Leadership Scale, which was produced by Yılmaz (2005) were used. The data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 20.0 package program. Also, in the analyses of data, frequency, correlation analysis, standard deviation and Cronbach's Alpha, one-way analysis of variance (ANOVA) and multiple comparison tables (Crosstab), the least significant difference test (LSD) Post Hoc analysis were used.Key Words: Ethic, Ethical Leadership Behaviours, School Management, Organizational Silence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul müdürlerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlikleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between ethical leadership behaviours of secondary school managers with organizational silences of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmSilence
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10170091
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488594
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess