Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorŞabano, Sedat
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:31Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690809
dc.description.abstractBu araştırma; İlkokul ve ortaokullarda görevli okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin görüşlerinin ve beklentilerinin bazı demografik özelliklerine göre ne düzeyde farklılaştığını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezinde bulunan farklı sosyo-ekonomik yapıya sahip üç eğitim bölgesi ile beş ilçe merkezinde bulunan okullarda görev yapan 390 öğretmen ve 80 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Demirtaş (2007) tarafından geliştirilen `Okul Güvenliği Ölçeği` ve bilgi formu ile toplanmıştır. Okul Güvenliği Ölçeği; Kişisel güvenlik, okul güvenliği, öğrenci güvenliği ve okulun güvenli hale getirilmesinde yapılan çalışmalar olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçekten elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen toplam puanların çeşitli değişkenler bağlamında analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü ANOVA testi, anlamlı farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek için Tukey HSD analizi yürütülmüştür.Araştırma bulgularına göre Uşak ili devlet İlkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinin ölçeğin tüm boyutlarına ilişkin görüşlere çok düzeyinde katıldıkları saptanmıştır. Branş değişkenine göre sınıf öğretmenleri,branş öğretmenlerine göre okul güvenliği konusunda olumlu görüşe sahiptirler. Öğretmenlerin okul güvenliği, öğrenci güvenliği ve okulun güvenli hale getirilmesinde yapılan çalışmalar hakkındaki görüşlerinin okulda görev yaptığı süre bakımından süresi bir yıl olan öğretmenlerin okuldaki çalışma süresi 2-5 yıl olan öğretmenlere göre anlamlı fark gösterdiğini ortaya koymaktadır.Okul yöneticileri ile öğretmenlerin `çalışılan okulun güvenliği`, `öğrenci güvenliği`, `okulun güvenliğine yönelik yapılan çalışmalar` alt boyutlar ile `okul güvenliğine` ilişkin genel görüşleri okul yöneticileri lehine anlamlı biçimde farklılaşmaktadır. `Kişisel güvenlik` boyutuna ilişkin görüşlere ise görev değişkenin etkisi olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: İlkokul,ortaokul,okul güvenliği,okul yönetimi
dc.description.abstractThis study has been set in order to find the difference between level of opinions and expextations of the school principals and teachers who work in primary schools about school safety according to same demographical features. The survey was taken with the participations of 390 teachers and 80 principals who work in schools which were in center of Uşak and located in 3 different socio-economic structural educational zones with 5 countries center.The datas of study are gathered with `The School Safety Schale and Information Form` which is developed by Demirtaş (2007). The school safety schale (SSS) has 4 sub-dimensions which are personal security , school safety, pupil safety and the works which are performed to make the school more safety. Dates gathered from schales have been analyzed with packet programme ,SPSS 17.0. In the analyze of total scores which are gathered from schales according to various factors. The T-test and one directional ANOVA test for independent groups and if there is a significant diversity to determine the difference between groups ; Tukey HSD analyze were applied.According to survey result it has been detected that the opinions of primary and secondary school principals and teachers who Works in Uşak are mostly agree on all aspects on schale. According to the varying of branch; class teaches have been more positive opinion than the branch teachers about thye school safety.There is a significant difference about school safety , pupil safety and the works which are performed to make the school more safety according to teachers who has been working for 1 year and 2-5 years. The general opinions of principals and teachers about school safety, pupil safety and the Works which are performed to make the school more become different in principals' favours significantly.It is detected that these don't effect of thought about personal safety. Keywords: Primary Schools, School Safety, School Managementen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokullarda okul güvenliğine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeOpinions of principals and teacher related to school safety in primary school (Uşak case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmSecurity systems
dc.subject.ytmSchool safety
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid10147025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459578
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess