Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Derya
dc.contributor.authorDinç, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:30Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690792
dc.description.abstractHalk biliminin çağdaş uygulamaları günümüze gelene değin oluşturmuş olduğu metin merkezli bakış açısını yavaş yavaş geride bırakarak geleneğe ait değerlerin, farklı icra ortamlarında ne şekilde yer edindiği bilgisini ele almaya başlamıştır. Canlı bir organizma gibi sürekli bir gelişim, değişim ve dönüşümün içinde varlığını koruyabilen geleneksel kültürel ürünler, teknolojik yapının, yaşam standartlarının, ekonomik faaliyetlerin şekillendirdiği dengelere kolaylıkla uyum sağlamakta ve bu şekilde varlık sahasını koruyabilmektedir. Günümüzde pek çok yeni icra ortamı içerisinde geleneksel kültürel kodların izlerini bulabilmek mümkündür. Geçiş dönemleri uygulamalarından halk inanışlarına, törenlerden geleneksel halk bilgisine kadar pek çok kültür ürünü yeni icra boyutlarına katılabilmektedir. Sözgelişi teknolojik gelişme ile tanıştığımız bilgisayar ve internet ortamlarında dahi sözü edilen kültürel kodların yeni bir yaşam sahası olarak kendine yer bulduğu görülmektedir.Sinema da geleneksel kültürel ögelerin işlendiği, bu ögelerin yeni bir temsil sahası olarak düşünülebilecek bir alandır. 19. yüzyılda keşfedilmesinden dolayı nispeten daha yeni bir ortam olan sinema, kültürel kimliğe ait detayların da işlendiği bir mecra haline gelmektedir.Türk sineması, özellikle 60'lardaki ulusal sinema tartışmaları ve hemen akabindeki Yeşilçam kuşağının halkçı-toplumcu bakışıyla birlikte milli bir sinemanın oluşturulması gayesi ile kültürel değerlere eğilmiş, bu doğrultuda konu, mekân veya karakter seçiminde gelenekseli yansıtma özelliği göz önünde bulundurulmuştur. Bu çalışmada genelde Türk sinemasının, özelde ise Türk güldürü sinemasının en önemli ismi olarak sayılabilecek Kemal Sunal filmlerindeki sözü edilen halk bilimsel ögelerin tespit, tahlil ve yorumu ayrıca, Kemal Sunal'ın mizahi söyleminin gülme ve mizah bakışlarına göre değerlendirilmesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kemal Sunal, Folklor, Gülme, Mizah, Gelenek.
dc.description.abstractContemporary practices of folklore, have slowly leaving the text-centric viewpoint nowadays and have begun to take care on the knowledge of the values of tradition, on the point of, how they are involved in different enforcement enviroments. Traditional cultural products, which can preserve their existence in a continuous development, change and transformation like a living organism, can easily be adapted in the balances of technological structure, living standards and economic activities and with this situation, they can preserve their living areas.Today, it is possible to find traces of traditional cultural codes in many new enforcement environments. From the practices of transitional periods to folk beliefs, from ceremonies to traditional folk knowledges, many cultural products can join with that new different enforcement sizes. For example even in the computer and internet areas that we met with tecnological development, the cultural codes that we mentioned, can find new spaces as living areas.Cinema is a field where traditional cultural elements are processed and for these elements can be considered as a new representation place. For since it was discovered in the 19th century, cinema which is a relatively new area, has become a medium in which the details of cultural identity are also processed.Turkish cinema, especially the 60's national cinema debates and the goal of creation of a national cinema immediately afterwards and the socialist view of the Yeşilçam ensemble has been tended to cultural values with the goal to reflect traditional features. And it has been taken into consideration on, choosing the subjects, the places and the characters of the films of these periods.In this study, it was mentioned about Turkish cinema generally and especially was tried to determinate, analysis and comments of the folkloric elements of the movies of Kemal Sunal, who is known as the most important comedy artist of Turkish comedy cinema. And also, was tried to evaluated of the humor rhetoric of Sunal's movies on the point of laugh and humor perspectives.Keywords: Kemal Sunal, Folklore, Humor, Laugh, Tradition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKemal Sunal filmlerinde folklor ve mizah
dc.title.alternativeFolklore and humor in Kemal Sunal's movies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-12-31
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFolk literature
dc.subject.ytmFolklore
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmComedy
dc.subject.ytmSunal, Kemal
dc.identifier.yokid10127802
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501950
dc.description.pages372
dc.publisher.disciplineHalk Bilim (Folklor) Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess