Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Adem
dc.contributor.authorKilinçkaya, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690773
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de gerçekleştirilen sosyal bilgiler eğitimine ilişkin, öğretmen görüşlerinin alınarak ülkemizdeki durumun ortaya konulmasıdır. Araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma araştırma modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada anket formuyla toplanan nicel veriler ile eş zamanlı olarak yapılan görüşmeler ile elde edilen nitel veriler birleştirilmiştir. Nicel veriler sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye'de gerçekleştirilen sosyal bilgiler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymak için kullanılırken, görüşlerin nedenlerini belirlemek için nitel verilerden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin çeşitli illerinde görev yapan 135 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılar gönüllülük esasına göre belirlenmiştir. Araştırmada, öğretmen görüşlerine ilişkin verilerin toplanması için, araştırmacı tarafından hazırlanan iki bölümden oluşan anket ve anket sorularına açık uçlu soruların eklenmesi ile oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin frekans ve yüzde değerleri alınmış, nitel veriler ise metinleri betimsel analiz ve sürekli karşılaştırma yöntemleri ile çözümlenmiştir. Nicel ve nitel veriler farklı değişkenler açısından incelenmiş olup bunlara ait bulgulara araştırma içerisinde yer verilmiştir. Çalışma sonucunda, araştırmaya katılan sosyal bilgiler öğretmenlerine göre; Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı, mesleki yaşantıda ihtiyaç duyulan alan bilgisini orta düzeyde kazandırabilirken, öğretmenlik meslek bilgisini üst orta düzeyde kazandırabilmektedir. Bunun yanında sosyal bilgiler öğretmenlerinin, öğrencilere sosyal bilgiler dersiyle elde etmeleri beklenen kazanımların verilmesinde kendilerinin iyiye çok yakın bir düzeyde etkili olduklarını düşünmektedirler. Öğretmenler, öğrencilerin sosyal bilgiler dersiyle elde etmeleri beklenen kazanımların geneline ilişkin veli ve öğrenci beklentilerinin orta düzeyde olduğunu belirtmektedirler. Öğrencilere kazandırılması hedeflenen davranışlar üzerinde programın ne düzeyde etkili olduğuna bakıldığında, programın etkisi de öğretmenler tarafından orta düzeyde görülmektedir.Ayrıca öğretmenler ülkemizdeki ortaokul öğrencilerinin; ortaokuldan, sosyal bilgiler dersi ile hedeflenen davranışları orta düzeyde kazanarak mezun olduklarını ifade etmektedirler. Araştırma sonuçlarına göre; daha etkili bir sosyal bilgiler eğitimi için sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirme programlarının ihtiyaca cevap verebilir niteliğe kavuşturulması, velilerin ve öğrencilerin sosyal bilgiler eğitiminin hedeflerine ilişkin daha çok bilgilendirilmesi önerilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study on social studies education held in Turkey, taking the views of teachers the situation in our country is revealed. The research was conducted in accordance with the mixed research model in which quantitative and qualitative methods are used together. Quantitative data gathered from the questionnaire form in the research were concatenated with qualitative data obtained from interviews conducted simultaneously. Quantitative information is provided by social studies teachers their views on the social studies education held in Turkey used to reveal, qualitative data were used to determine the reasons for the views.In the academic year 2016-2017, Turkey constitutes serving 135 social studies teachers in various provinces. Participants were determined on a voluntary basis.In the survey, for the collection of data on teacher opinions, the questionnaire, which was prepared by the researcher, and adding open-ended questions to survey questions semi-structured interview form was used. The frequency and percentage values of the quantitative data were taken and the qualitative data were analyzed with descriptive analysis and continuous comparison methods.Quantitative and qualitative data have been examined in terms of different variables and their findings have been included in the research. As a result of the study, according to the social studies teachers participating in the research; while the Social Studies Teacher Education Undergraduate Program can acquire the knowledge of the field required in the professional life to a moderate level, the profession of the teaching profession can gain the upper middle level. In addition, social studies teachers, they are thinking that they are themselves well very close to one effective in giving the gains they are expected to achieve in social studies classes. The teachers indicate that the parents and student expectations of the overall outcome of the students' achievement-expected achievements in social studies classes are moderate level. On behaviors targeted to be gained to the students when we look at how effective the program is, the impact of the program is also seen moderate by the teachers. In addition, the teachers state that secondary school students in our country graduate with a moderate degree of attainment of the targeted behavior through secondary school social studies lesson. According to the results of the research; for more effective social studies education; it has been suggested that social education teacher training programs should be able to respond to needs, it has been suggested that parents and students should be more informed about the goals of social studies education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye`deki sosyal bilgiler eğitimine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeSocial knowledges teachers opinions regarding to the social sciences education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-18
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10199775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510165
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess