Show simple item record

dc.contributor.advisorŞara Hürsoy, Perihan
dc.contributor.authorGüneş, Ceyda
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:25Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690730
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini cinsiyet, şehir veya köyde öğrenim görme durumu, anne ve baba eğitim durumu, kardeş sayısı, doğum sırası, evde birlikte yaşadığı kişiler tarafından sevilme algısı, sınıf öğretmeni tarafından sevilme algısı, okulda sosyal etkinliklere katılma durumu, günlük televizyon izleme süresi, günlük internet veya bilgisayar kullanma süresi, evde veya okulda olumlu davranışlarda bulunduğunda ödüllendirilme durumu ve akademik başarı gibi değişkenlere göre incelemektir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle şehir merkezinde 416, şehir merkezine bağlı köylerde ise 124 öğrenciye ulaşılarak Sosyal Beceri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan Sosyal Beceri Ölçeği Kocayörük (2000) tarafından geliştirilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, şehirde ve köyde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada cinsiyet, şehir veya köyde öğrenim görme durumu, evde birlikte yaşadığı kişiler tarafından sevilme algısı, sınıf öğretmeni tarafından sevilme algısı, okulda sosyal etkinliklere katılma durumu, evde veya okulda olumlu davranışlarda bulunulduğunda ödüllendirilme durumu, günlük televizyon izleme süresi, günlük internet veya bilgisayar kullanma süresi gibi değişkenler ile sosyal beceri puanları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Anne ve babanın eğitim durumu, kardeş sayısı ve doğum sırası gibi değişkenler ile sosyal beceri puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin sosyal beceri düzeyleriyle Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi akademik başarıları arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the fourth grade primary school students' social skills according to various variables such as; gender, attending the school in a city or a village, parents' educational backgrounds, number of siblings, birth order, the perception of being loved by the other members of the family, the perception of being loved by the class teacher, participation to the classroom activities, time spend by watching television on daily basis, time spend by being connected to the internet and using computer on daily basis, being awarded when there is positive behavior at home or at school, and academic success.In this study scanning model is used. Applying simple random sampling method, 416 students from the city center and 124 students from the villages of the city have been contacted and Social Skills Scale and Personal Information Form has been applied to these students. Social Skills Scale used in this study has been developed by Kocayörük (2000).According to the results of the study, it has been seen that the fourth grade students', attending the school in a city center and a village, social skills levels are high.In this study it has been seen that there is a significant difference between the students' social skills score and the following variables; gender, attending the school in a city or a village, the perception of being loved by the other members of the family, the perception of being loved by the class teacher, participation to the classroom activities, being awarded when there is positive behavior at home or at school, time spend by watching television on daily basis, time spend by being connected to internet and using computer on daily basis. No significant difference has been found between the students' social skills score and the variables like parents' educational backgrounds, number of siblings, and birth order.It has been seen that there is a positively significant relation between the students' social skills levels and the students' academic success in Turkish, Maths, Science, Social Sciences, Music, Art, Game and Physical Activity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeA study on fourth grade students' social skills in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-28
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReward
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmLove
dc.identifier.yokid10183743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498748
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess