Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavdar, Kadir
dc.contributor.authorÇekiç, İlhan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:24Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690723
dc.description.abstractBu çalışmada geçmişten başlayarak gövde birleştirme metodları üzerinde durulmuş, günümüzde kullanılan ve gelecekte kullanılacak olan yöntemler mukayeseli olarak ele alınmıştır.Ayrıca bu yöntemlerden bir tanesi özel olarak seçilerek mevcut bir yeni otomobil projesinde devreye alınmıştır. Bu yöntemin avantaj ve dezantajları incelenerek analiz edilmiştir.Mevcut birleştirme yöntemleri iki bölüm halinde değerlendirilmiştir. Birinci bölümde kendinden delmeli perçin, clinching (büzdürme) ve punta kaynağı ele alınmıştır. İkinci bölümde ise normal kenetleme prosesi ile hemming (kenar kıvırma) teknolojisi değerlendirilmiştir. Pek yaygın olarak kullanılmayan yapıştırma kaynak, kaynak edilme sıralaması değiştirme vb. yöntemler üzerinde kısaca durulmuştur.Kendinden delmeli perçin, clinching ve punta kaynağı kendi içerisinde değerlendirildiğinde en iyi gövde birleştirme yönteminin clinching olduğu tesbit edilmiştir.Diğer yandan özellikle gövdenin hareketli parçalarının üretilmesinde mevcut konvensiyonel kenetleme işlemlerinin yerine çok daha prodüktif olan roller hemming teknolojisinin kullanılmasının çok daha efektif olacağı görülmüştür.Mevcut kenet metoduyla üretilen hareketli parça ile roller hemming ile üretilen bir parçanın; araç geometrisi, çevrim süresi ve ilk yatırım maliyetleri gibi kıstaslara göre incelenmesinde roller hemming teknolojisinin çok daha avantajlı olduğu açıkça görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Gövde birleştirme yöntemleri, clinching (büzdürme), kendinden delmeli perçin ve hemming yöntemi.
dc.description.abstractIn this study body assembly methods were investigated from commencing from the past to actual, also using in the actual and to be used in the future methods were considered comparing each others.In addition one of these method was chosen and implemented in the new project.The objective of study was to determine advantages of robot hemming according to conventional hemming methods and also advantages or disadvantages auto-piercing rivet, clinching(büzdürme) and spot welding methods were analysedActual methods were evaluated as two sections. In the first section contains auto-piercing rivet, clinching and spot welding methods. In second section conventional hemming method was compared robot hemming technology. The rest of methods which are rarely used for instance weld bonding were mentioned as a briefly.It is seen that auto-piercing rivet method is optimum body assembly method among them.In the other aspect it is analysed that using robot hemming method is more effective instead of using conventional hemming method which is used assy to mobile parts of body (door, hood etc.). Robot hemming method was found more advantage comparing with criterion of cyle time, investment cost, lay-out profit, production flexibility.Key Words: Body assembly method, clinching, self piercing rivet and hemming methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOtomobillerde gövde birleştirme teknolojileri ve bir uygulama
dc.title.alternativeBody assembly methods in automotive and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9014475
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202357
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess