Beden eğitimi dersinde verilen ev ödevlerinin çocukların karakter gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Karabulut, Nuri | |
dc.contributor.author | Akgül, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:23Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690712 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi dersi kapsamında verilen ev ödevlerinin öğrencilerin karakter gelişimine etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi 2016-2017 eğitim öğretim yılında Aydın'ın Efeler ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunda 5. sınıfta öğrenim görmekte olan 3 farklı sınıftan rastgele seçilmiş 100 (n=59 kız ve n=41 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler deney (n=50) ve kontrol (n=50) olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilere beden eğitimi dersi ilköğretim 5. sınıf müfredatına ek olarak hiçbir ekipman gerektirmeyen, öğrencilerin evde yapabileceği 8 haftalık (haftada 3 gün 1'er saat) şınav, mekik, squat, plank vb. hareketlerden oluşan egzersiz programı ev ödevi olarak verilmiştir. Kontrol grubunda yer alan öğrenciler beden eğitimi dersi dışında herhangi bir aktiviteye katılmamışlardır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin karakterlerinin belirlenmesinde Martin J. Lee ve ark. (2000) tarafından geliştirilerek, Frogozo (2006) tarafından modifiye edilen `Youth Sports Value Questionnaire` (Genç Sporcular Değer Anketi) kullanılmıştır. Anket Yalız (2011) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Anket 8 haftalık egzersiz programı öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programında 0.05 anlamlılık düzeyinde ve %95 güven aralığında değerlendirilmiştir. Yapılan istatistiki analizlerde deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ön test puanları arasında deney grubundaki öğrenciler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu (p=0.032; p<0.05); bu farklılığın son testte daha da arttığı (p=0.001; p<0.05) bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu bulgu doğrultusunda beden eğitimi dersinde öğrencilere ev ödevi olarak verilen şınav, mekik, squat, plank vb. hareketleri barındıran egzersiz programının öğrencilerin karakter gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilere ek hiç bir araç ve beceri gerektirmeyen basit hareketler ödev olarak verilmelidir. Böylece öğrencilerde istenilen davranış değişikliklerinin sağlanabileceği öngörülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the examination whether homework which is given in connection with physical education has an impact on the development of the child's character or not.The sample of the study consists of 100 randomly selected pupils (n = 59 girls and n = 41 boys) from 3 different classes in 5th grade in an elementary school in Efeler - a district of Aydın - in 2016-2017 school year. The pupils were divided into 2 groups, one as an experimental group (n = 50) and one as a control group (n = 50). In addition to the content of the Ministry of Education for the 5th grade primary curriculum, homework was given to the pupils in the experimental group for 8 weeks duration. It includes physical exercises like push-ups, shuttles, squats, plank, etc., which could be exercised without any sports equipment (on 3 days a week for 1 hour) at home. The pupils in the control group did not participate in any activities other than physical education classes. For Determination of the characters of the pupils in experimental and control groups was `Youth Sports Value Questionnaire` used which was developed by Martin J. Lee and friends in year 0f 2000 and modified by Frogozo in year of 2006. The survey was adapted to Turkish by Yalız (2011). The survey was administered before and after the 8 week exercise program. The data from the questionnaires were evaluated in the SPSS 22.0 package program at a level of 0.05 significance and 95% confidence interval. In the statistical analysis, the pre-test scores of the pupils in the experimental and control groups were significantly different (p = 0.032; p <0.05) in favor of the pupils in the experimental group; this difference was more evident in the final test (p = 0.001; p <0.05). In the direction of this obtained result, push-ups, shuttles, squat, plank, etc. given to the pupils in the physical education course as homework the exercise program that incorporates movements has contributed to the character development of the pupils. For this reason, simple physical exercises that do not require any additional tools or skills should be given as homework to the pupils who visit the primary schools. Thus, it is predicted that the desired behavioral changes can be achieved in the pupils. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi dersinde verilen ev ödevlerinin çocukların karakter gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of additional homework tasks on the development of children' s character, which are given in the context of sports lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-05 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Homework | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10193115 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505067 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |