Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Murat
dc.contributor.authorEr, Emine Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:23Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690706
dc.description.abstractYeryüzünde binlerce şehir bulunmaktadır. Günümüzün küresel, ekonomik ve siyasi koşulları hiper-rekabet gerekliliği göz önüne alındığında da bir şehir için markalaşmak kaçınılmaz hale gelmektedir.Bir şehrin sahip olduğu imaj, kişilerin şehir hakkındaki algılarını doğrudan etkiler. Şehir imajı ve markasının yaratılması, şehrin güçlü ve pozitif yanlarını ve kentin karakteristiklerini hedeflenen kitlelere yayan, güçlü araçlar oluşturmayı amaçlayan, bütünsel ve kapsamlı bir süreçtir. Şehirlerin markalaşmasında asıl amaç; şehrin bilinirliliğini artırmak ve şehri istenilen niteliklerle bağdaştırarak beğenilen bir şehir imajı geliştirip şehre ziyaretçi çekerek yatırımları arttırmaktır. Literatür incelendiğinde insanların şehir hakkındaki algılarının belirleyicileri şehirle ilk tanışmasıyla başlayan ilişkilerinin sonucunda günümüze kadar getirdiği deneyimlerinin bütünüdür. Bu doğrultuda Kütahya'nın şehir markası ve imajı değerlendirilirken şehirde yaşayan vatandaşların şehir hakkındaki görüşlerinden yararlanılmıştır. Uygulama aşamasında Kütahya'da yaşayan 545 kişiye anket uygulanmış, elde edilen veriler SPSS programına girilmiştir. Analizlerde ise katılımcıların frekans dağılımları alınmış, Bağımsız Örneklemler T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve ölçekler arası korelasyon analizleri uygulanmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; şehir markası ve şehir imajı algısının önemini ortaya koymak ve Kütahya'nın şehir imajı ve markasının nasıl algılandığını değerlendirmektir.
dc.description.abstractThere are thousands of cities in the world and when one considers the necessity of hyper-rivalry because of today's global, economic and political conditions, branding of a city is inevitable. A city's image directly affects people's perceptions on that city. Creation of city's image and branding is a process that spreads the city's strong and positive features as well as its specific characteristics to the targeted population and that aims to create effective tools. The actual purpose behind the city branding is increasing both the popularity of the city and the investments on it by improving an admirable city image, attracting visitors and by associating the city with the desired features.When the literature is examined, it is seen that determiners of people's perceptions of a city is the compilation of the experiences that emerges alongside the relations that begins with the first encounter with the city. In the light of this information, when analyzing the city branding and image of Kütahya, perceptions of Kütahya citizens were taken into consideration. In the application section, 545 people who lives in Kütahya participated our survey, the obtained data was examined by SPSS software. In the analysis section, participant's frequency distribution was calculated and Independent Samples T-Test, Analysis of Variance, analysis of correlation between scales was applied. The basic aim of this study is to demonstrate the importance of city branding and city image and to evaluate the perception of city image and branding of Kütahya.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleŞehir imajı ve şehir markasına yönelik algılar üzerine bir araştırma: Kütahya ili örneği
dc.title.alternativeA research about perspectives on city image and city branding: The case of Kütahya city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-08
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCities
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmKütahya
dc.subject.ytmCity İmage
dc.identifier.yokid10189282
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504088
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess