Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Polat
dc.contributor.authorYiğit, İlker
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:22Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690691
dc.description.abstractHedonizmin özellikle günümüz tüketiminde tüketici davranışlarında önemli bir yeri vardır. Tüketim kültürü ile tüketimin hedonik yönleri ön plana çıkmaktadır. Hedonik tüketim çeşitli açılardan araştırmalara konu olmaktadır. Hedonizm gibi kuşak sınıflandırmaları ve kuşakların karakteristik özellikleri de birçok sosyal bilim alanında dikkate alınan konulardır. Ayrıca kuşaklar, tüketim ve pazarlama alanlarında da önemli bir pazar bölümlendirme faktörüdür.Rekabetin zorlaştığı ticaret ortamında işletmelerin piyasada tutunma ve büyüme hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için hem hedefledikleri tüketici gruplarının bulundukları kuşakları göz önüne almaları hem de tüketicilerin hedonik beklentilerine uygun alışveriş deneyimleri ve ortamları oluşturarak alışveriş memnuniyetini sağlamaları gerekmektedir.Bu çalışma X ve Z kuşaklarında giyim alışverişinde hedonik alışveriş değerlerinin alışveriş memnuniyetine etkisini karşılaştırmalı olarak araştırmayı hedeflemiş ve çalışmanın sonucunda X ve Z kuşaklarının hedonik alışveriş değerleri, hedonik alışveriş değerlerini etkileyen faktörler ve alışveriş memnuniyetinde çoğunlukla farklı özellikler gösterdikleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractHedonism has an important place in consumer behavior especially in cohtemporary consumption. Consumption culture and hedonic aspects of consumption are at the forefront. Hedonic consumption is the subject of research from various angles.Generation classifications such as hedonism and characteristics of generations are also considered in many social sciences. Generations are also an important market segmentation factor in consumption and marketing.In a competitive trading environment, businesses need to take into consideration the generations they are targeting and to ensure that they are satisfied with the shopping experiences and environments that fit the consumers' hedonic expectations so that they can achieve their goals of growth and growth on the market.This study aimed to comparatively investigate the effect of hedonic shopping values on the shopping exchanges in the X and Z generations, and found that the X and Z generations often showed different characteristics in terms of hedonic shopping values, factors affecting hedonic shopping values and shopping satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHedonik satın alma değerlerinin alışveriş memnuniyetine etkisi üzerine X ve Z kuşaklarında karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeA comparative research on effect of hedonic shopping values on shopping satisfaction on generations X and Z
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmHedonic model
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmClothes
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.subject.ytmConsumer satisfaction
dc.identifier.yokid10190943
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498751
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess