4–6 yaş grubu çocuklarda Kur`an tasavvuru
dc.contributor.advisor | Parlak, Orhan | |
dc.contributor.author | Şen, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:16Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690631 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının konusu `4–6 Yaş Grubu Çocuklarda Kur'an Tasavvuru` dur. Tez bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tezin kavramları üzerinde durulmuş, Kur'an, tefsir ve çocuk kavramları açıklanmıştır. İslam'ın çocuk gelişim ve eğitimine verdiği değer, Hz. Peygamber (s.a.v.) ve çocuk eğitimi, çocuğa Kur'an-ı Kerim öğretimi ve amaçları konularında durum tespiti yapılmıştır. Yapılan durum tespitinin ardından, ikinci bölümde okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi ve okul öncesi dönem çocukların dil gelişimi, bedensel, bilişsel, sosyal, dinî ve ahlakî gelişim özellikleri ele alınmış, tasavvur, dini tasavvur konuları açıklanmış ve okul öncesi dönem çocuğunun Kur'an tasavvurun daha iyi anlaşılabilmesi için gerekli ön bilgilendirme yapılmıştır. Çalışmamızın üçüncü bölümünde ise 4–6 yaş grubu çocukların öğrenme ve kavrayış özellikleri bağlamında, Kur'an Tasavvurları ile ilgili bölgesel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın bulguları doğrultusunda, 4–6 yaş grubu çocuklarda Kur'an tasavvurunun değerlendirmesi yapılmış ve insan yaşamının inanç ve düşünce bağlamında ilk basamaklarından biri olan bu yaş grubunun Kur'an'la ve dolayısıyla tefsir bilimi ile ilk karşılaşması irdelenmiştir. Anahtar kelimeler: Kur'an-ı Kerim, 4–6 Yaş Grubu Çocuklar, Tasavvur, Okul Öncesi Eğitim, Tefsir. | |
dc.description.abstract | The theme of this thesis is the imagination of the Qur'an in the 4-6 Age Group Children. The thesis consists of an introduction and three chapters. In the first part, the concepts of thesis are emphasized, the Qur'an, tafsir and child concepts are explained. Islam's value to child development and education, The situation of the Prophet (s.a.v.) and child education, the child's Qur'anic teaching and aims were determined. In the second part, the historical development of the pre-school education and the children's language development, physical, cognitive, social, religious and moral development characteristics are discussed firstly, the imagination and religious imagination issues are explained and the preschool child's imagination of the Qur'an necessary preliminary information has been provided for better understanding. In the third part of our study, a regional research on the ideas of the Qur'an was carried out in the context of the learning and comprehension characteristics of children aged 4-6 years. According to the findings of this research, evaluation of the Qur'anic imagination was made in children between the ages of 4-6 and the first encounter of this age group, which is one of the first steps of human life in the context of belief and thought, with the Qur'an and therefore the interpretation of tafsir.Key words: Qur'an, 4-6 Age Group Children, İmagination, Pre-school Education, Tafsir. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4–6 yaş grubu çocuklarda Kur`an tasavvuru | |
dc.title.alternative | The imagination of the Qur'an in the 4-6 age group children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-27 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Commentary | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.identifier.yokid | 10206221 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514633 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |