Show simple item record

dc.contributor.advisorŞeker, Perihan Tuğba
dc.contributor.authorÇetinkaya, Oğuzhan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690619
dc.description.abstractOkul öncesi eğitime ve ilkokul 1. sınıfa devam eden çocukların sanat etkinlikleri kapsamında ve görsel sanatlar dersi uygulamalarında yaptıkları resimlerdeki renk tercihlerinin ve kaç farklı renk kullandıklarının belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışma betimsel tarama modelindedir. Araştırmada, okul öncesi eğitim kurumuna ve ilkokul 1. sınıfa devam eden, uygulama tarihi itibarıyla, anasınıflarında 48-66 aylık öğrencilerin 1. sınıfta ise 72 ay ve üzerindeki öğrencilerin serbest resim çalışmaları ve mandala çalışmaları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muş ili, Merkez İlçesi'nde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokulların anasınıflarına devam eden 48-66 aylık çocuklar ve ilkokul 1. sınıflarda eğitim görmekte olan 72 ay üzeri öğrenciler oluşturmaktadır.Muş İli'nde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullar arasından basit tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilecek olan sekiz anasınıfında 48-66 ayları arasında olan 50'si erkek 50'si kız olmak üzere toplam 100 öğrenci ve 1. sınıflarda basit tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilecek olan sekiz sınıfta 72 ay ve üzerinde olan 50'si erkek 50'si kız olmak üzere toplam 100 öğrenci, genel toplamda 200 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Uygulama 2017-2018 eğitim öğretim yılında Muş İli, Merkez İlçesi'ndeki çalışma grubunu temsil ettiği düşünülen sekiz adet anasınıfında ve ilkokuldaki sekiz adet 1. sınıfta gerçekleştirilmiştir. Anasınıfındaki öğrencilerin tüm resimleri incelendiğinde en çok kullandıkları ilk dört rengin yeşil, mavi, kırmızı ve sarı olduğu belirlenmiştir. 1. sınıftaki öğrencilerin de tüm resimleri incelendiğinde en çok kullandıkları ilk dört rengin kırmızı, mavi, yeşil ve sarı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the color preferences and the number of different colors used in pre-school education and primary school 1st grade children's art activities and visual arts lesson applications. In the study, the free painting work and mandala work of the students examined in terms of various variables among students who were in pre-school education between the age of 48-66 months and students who were in first grade of primary school at age 72 months and above .The universe of the research consists of students aged 48-66 months in pre-school education and students aged over 72 months in first grade of primary school education in Muş Province, Merkez District and schools affiliated to the Ministry of National Education.A total of 100 students, 50 boys and 50 girls, between 48-66 months, will be chosen by simple random sampling method among eight pre-schools and a total of 100 students, consisting of 50 boys and 50 girls, who are 72 months and over will be chosen by simple random sampling method among first grade of primary schools connected to the Ministry of National Education in Muş Province, the sampling group of 200 students in total. Implementation In the academic year of 2017-2018, Muş Province was carried out in eight pre-schools and eight first grades in the primary school, which are thought to represent the universe in the central district. When all the pictures of the students in the preschool are examined, it is determined that the first four colors they use the most are green, blue, red and yellow. When all the pictures of the students in the first grade were examined, it was determined that the first four colors they used the most were red, blue, green and yellow.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErken çocukluk dönemi sanat çalışmalarında renk seçme eğilimi (Muş ili örneği)
dc.title.alternativeThe tendency to choose colors in works of art in early childhood (Muş province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-30
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmArt activities
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmMuş
dc.identifier.yokid10206412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514708
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess