Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorMidik Arikan, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:15Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:15Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690607
dc.description.abstractBu araştırma, Uşak İli Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilk ve ortaokullarında görev yapan okul yöneticilerinin değişim sürecinde öğretmenleri motive etme yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmayla öğretmenlerin demografik özellikleri açısından bekledikleri motive etme yeterliklerinde farklılaşma olup olmadığını saptamak planlanmıştır.Araştırmanın evrenini Uşak il sınırları içerisinde bulunan kamu ilkokul ve orta okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 350 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak `Değişim Sürecinde Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yeterliklerini Belirleme` ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen toplam puanların çeşitli değişkenler bağlamında analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin değişim sürecinde okul yöneticilerinden bekledikleri motive etme yeterliklerinin orta düzeyde çıktığı belirlenmiştir. Bununla birliktearaştırmada öğretmenlerin demografik özelikleri olarak ele alınan cinsiyetlerine, görev türlerine, branşlarına, öğrenim durumlarına ve kıdemlerine göre değişim sürecinde okul yöneticilerinden bekledikleri motivasyon yeterliklerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticileri, Değişim Süreci, Öğretmenler, Motive Etme Yeterlikleri
dc.description.abstractThe purpose of this investigation is to determine school managers' competence to motivate teachers in change process who are working at public primary and secondary schools in Uşak Province. This research is planned to determine if there are differentations of motivation competence in terms of demographic characteristics of teachers.The population of the study was composed of teachers working at public primary and secondary schools in the Usak province. The sample group consisted of 350 teachers through simple random sampling. In this study, the data collection tool as ` school managers' competence to motivate teachers in change process ` scale is used. The data obtained by the scale has been analyzed with SPSS software package. The total scores have been obtained from the scale for independent groups t-test analysis in the context of a variety of variables, one-way ANOVA.In the survey, it has determined that teachers' expectations in motivation competence from their principals in change process has been occured on the `quite` level. However, research on teachers' demographic characteristics taken as, gender, branch and seniority, education status and job type has achieved the results differ statistically according to motivation competence they expect from school managers.Keywords: School Managers, Change Process, Teachers, The Competence of Motivateen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğişim sürecinde okul yöneticilerinin öğretmenleri motive etme yeterlikleri
dc.title.alternativeSchool managers'competence to motivate teachers in change process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-01
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmChange process
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.identifier.yokid10197063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505642
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess