Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar Şentürk, Zülfiye
dc.contributor.authorTaşdelen, Hacer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:14Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690596
dc.description.abstractBu tez çalışması için, davranışsal hedefleme ya da çevrimiçi davranışsal reklamcılığa yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde, ana temanın kişisel mahremiyet ve farkındalık üzerine oluşturulduğu gözlenmiştir. Genel çerçeve incelendikten sonra, çevrimiçi davranışsal reklamcılığın satın alma davranışı üzerindeki etkisine dayalı detaylı bir çalışmanın gerekliliği üzerinde karar kılınmış, bu çalışma ile davranışsal hedeflemenin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Çevrimiçi davranışsal reklamcılık, kişilerin internet üzerindeki aktiviteleri ile paralellik gösterdiğinden, gözlem ya da görüşme tekniklerinin uygun olmayacağına, uygun yöntemin anket çalışması olduğuna karar verilmiştir. Yapılan anket çalışması ile davranışsal hedeflemenin satın alma niyeti ve davranışına etkisinin yanında, katılımcıların bu tür reklamlara yönelik farkındalıkları ve aynı zamanda internet reklamlarına karşı yaklaşımlarına yönelik analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların satın alma niyeti ve davranışında, ÇDR'nin anlamsal olarak farklılık yaratacak seviyede etkisinin bulunduğu görülmüştür. Katılımcıların ÇDR'ye yönelik farkındalıklarının da olumlu düzeyde olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractWhen we examine the studies of behavioral targeting or online behavioral advertising for this thesis study, it is observed that the main theme is based on personal privacy and awareness. After reviewing the general framework, it was decided that a detailed study of the effect of online behavioral advertising on purchasing behavior should be decided, and this study aimed to determine the effect of the behavioral targeting on purchasing. Because online behavioral advertising is parallel to the activities of people on the internet, it has been decided that the appropriate method is to conduct survey work so that observation or interview techniques are not appropriate. In addition to, the influence of the behavioral target on the buying intent and behavior, participants made awareness of this type of advertising as well as their attitudes towards internet advertising. According to the results of the research, participants' purchase intention and behavior were found to have an effect on the level where the ÇDR is semantically different. Participants' awareness of the ÇDR was also found to be positiveen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleİnternet reklamcılığında davranışsal hedeflemenin tüketici satın alma davranışına etkisi
dc.title.alternativeThe impact on the consumer purchase bevavior of behavioral targeting in the internet advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-26
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmTarget behaviours
dc.identifier.yokid10191968
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504809
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess