Show simple item record

dc.contributor.advisorGüleç, Hamdi
dc.contributor.advisorBaşcı, Zeynep
dc.contributor.authorBaş, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-04T09:07:34Z
dc.date.available2020-12-04T09:07:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69058
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı doğa sevgisi değerinin halk bilimi ürünleriyle kazandırılmasının öğrencilerin çevresel tutumlarına etkisini ve öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Rize İli Fındıklı İlçesi'nde MEB'e bağlı iki ilkokulda öğrenim gören 20 (DG=10, KG=10) dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak `Çevresel Tutum Ölçeği` ve yapılan uygulamalarla ilgili olarak öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla `yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ölçekten elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilk Testi, t-testi, Mann Whitney U testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, son test puanları arasında ise anlamlı bir farklık olduğu ve öğrencilerin halk bilimi ürünleriyle ders işlemeyi daha yararlı buldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, doğa sevgisi değerinin halk bilimi ürünleriyle kazandırılmasının öğrencilerin davranış, duygu ve düşünce alt boyutlarında olumlu bir etkiye sahip olduğu ancak eylemde bulunmaya isteklilik boyutunda anlamlı bir değişiklik oluşturmadığı ve öğrencilerin halk bilimi ürünleriyle öğretim sürecine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of the acquisition of the value of love of nature with folklore products on the students' environmental attitudes and their views on the process. Embedded design, one of the mixed research methods, where quantitative and qualitative research methods were used together, was used in the study. The study group of the study consists of 20 (EG = 10, CG = 10) fourth grade students studying in two primary schools connected to the Ministry of National Education in Fındıklı District of Rize Province. `Environmental Attitude Scale` was used as the data collection tool and `semi-structured interview form` was used to determine the students opinions about the practices. In the analysis of the data obtained from the scale, Shapiro-Wilk Test, t-test, Mann Whitney U test and in the analysis of the data obtained from the semi-structured interview form, descriptive analysis was used. According to the findings of the research, it was found that there was no significant difference in the pre-test scores between the experimental and control group. However there was a significant difference in the post-test scores between the groups and the students found it more beneficial to learn with folklore products. As a result of the study, it was found that the acquisition of the value of love of nature with folklore products had a positive effect on the students behaviors, emotions and thoughts, but it did not create a significant change in the willingness to act. Also the students' views on the teaching process with folklore products were positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDoğa sevgisi değerinin halk bilimi ürünleriyle kazandırılmasının öğrencilerin çevresel tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of gaining the love of nature with folklore products on students environmental attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmTurkish folklore
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmLanguage-culture
dc.subject.ytmLiterary materials
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.identifier.yokid10277830
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573890
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess