dc.contributor.advisor | Batur, Zekerya | |
dc.contributor.author | Şaşmaz, Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690575 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 2016-2017 sezonunda Devlet Tiyatrolarında oynanan çocuk oyunlarını değerler eğitimi ve Türkçe'ye katkısı bakımından incelemektir. Bu araştırma, betimsel nitelikte bir çalışma olup doküman incelemesi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Sihirli Sirk, Tiyatro Makinası, İMBÖ, Sihirli Köpek, Savaş Çiçekleri, Ayışığı Sirki, Ali Baba ve Kırk Haramiler, Sayı Dedektifleri, Sihirli Keman adlı çocuk tiyatro oyunları oluşturmaktadır.Değerler Eğitimi bakımından çocuk tiyatro oyunları Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan adalet, aile birliğine önem verme, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, dostluk, duyarlılık, dürüstlük, estetik, eşitlik, öz denetim, özgürlük ve bağımsızlık, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, vatanseverlik, yardımseverlik olmak üzere toplam 21 değere göre incelenmiştir. İncelenen eserlerde bu değerlerin 397 defa yer aldığı belirlenmiştir. İncelenen eserlerde en fazla bulunan değer duyarlılık (45), hiç bulunmayan değerler tasarruf ve vatanseverlik'tir. Değerlerin en fazla yer aldığı eser Ayışığı Sirki (125), en az yer aldığı eser Sihirli Sirk'tir. Türkçe'ye katkısı bakımından eserler atasözleri, deyimler, ikilemeler, kalıp sözler ve yansıma kelimeler bakımından incelenmiştir. 9 çocuk tiyatro eserinin taranması sonucunda toplamda 795 bulguya rastlanmıştır. Bu eserlerde deyim, ikileme, kalıp söz ve yansıma sözcüklerin sıkça kullanıldığı; atasözlerine ise çok az yer verildiği görülmüştür.Bütün bu bulgulardan yola çıkarak 2016-2017 sezonunda Devlet Tiyatrolarında oynanan çocuk tiyatro oyunlarının değerler bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu, Türkçe'ye katkısı açısından atasözlerinin çok az yer aldığı fakat deyimleri, ikilemeleri, kalıp sözleri ve yansıma kelimeleri daha yoğun bir biçimde içerdiği sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen eserlerin Türkçe öğretimi ve değerler eğitimi bakımından faydalanılabilecek kaynaklar olduğu düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the children's play played in state theaters in 2016-2017 in terms of values education and contribution to Turkish. This study is a descriptive study and was conducted using the document review method. The sample of this study forms the children's theater games called Sihirli Sirk, Tiyatro Makinası, İMBÖ, Sihirli Köpek, Savaş Çiçekleri, Ayışığı Sirki, Ali Baba ve Kırk Haramiler, Sayı Dedektifleri, Sihirli Keman.In Social Sciences Education Program, children theater plays have been examined according to a total of 21 values, including justice, caring for family unity, peace, science, hard work, solidarity, friendship, sensitivity, honesty, aesthetic, equality, self-control, freedom, patience, respect, love, responsibility, savings, patriotism, charity in terms of Values Education. It was determined that these values involved 397 times in the studied plays. In the plays examined, the most frequently found value is sensitivity (45), and the ones that are not found at all are the saving and the patriotism. The play Ayışığı Sirki contains the maximum values of 125, while the play Sihirli Sirk has the least values. The plays have been examined in terms of contribution to Turkish for proverbs idioms, reduplications, routines and onomatopeic words. As a result of investigating 9 children theatre plays, 795 findings were found. In these works, it is seen that idioms, reduplications, routines and onomatopeic words are frequently used and the proverbs are rarely used.Based on all these findings, it is concluded that children theatre plays played in state theaters in the 2016-2017 season have a rich content in terms of values; they contain less amount of proverbs in terms of their contribution to Turkish, but they contain idioms, reduplications, routines and onomatopeic words more intensively. It is thought that the plays studied can be used as resources for Turkish teaching and value education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Devlet tiyatrolarında oynanan çocuk tiyatro oyunlarında değer eğitimi ve bu oyunların Türkçe öğretimine katkısı | |
dc.title.alternative | Value education in children theaters played in state theaters and contribution to these theater plays to Turkish teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | State theatres | |
dc.subject.ytm | Educational values | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Children's theatre | |
dc.identifier.yokid | 10196806 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505629 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |