Show simple item record

dc.contributor.advisorAtasever, Mesut
dc.contributor.authorTürk, Selin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:12Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690572
dc.description.abstractSürekli bir değişim içinde olan dünyanın önemli ve hızlı bir değişimin yaşandığı sektörlerinden biri olan lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin dinamik olması süreklilikleri için gereklidir. Rekabetin beraberinde getirdiği farklılık yaratma çabası içinde olan işletmeler için stratejik yönetimde yer alan misyon ve vizyon ifadeleri örgütün iç ve dış çevresinde önemli fırsatlar sağlayacaktır.Bu araştırmanın amacı, önemli farklılıklar barındıran Türkiye ve Hollanda lojistik sektöründe faaliyet gösteren ilk 100 şirketin stratejik yönetim sürecinin önemli bir parçası olan misyon ve vizyon ifadelerinde kullanılan kavramların farklılaştığı alanların MAXQDA 2018 programıyla yapılan karşılaştırmalı içerik analizi ile belirlenmesidir.Araştırmada ilk 100 Türk lojistik şirketlerinin 40'ında misyon ve vizyon ifadesi bulunmamaktadır, 52 şirketin hem misyon hem de vizyon ifadesi bulunmaktadır, 4 şirketin sadece misyon ifadesi, 4 şirketin sadece vizyon ifadesi kullandığı tespit edilmiştir. Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlerin 3 tanesinin internet sitesi bulunamamış, 3 firmanın internet sitelerinde ise bakım - onarım çalışması yapıldığı için misyon ve vizyon ifadeleri olmadığı varsayımı ile analiz yapılmıştır. Hollanda lojistik sektöründe faaliyet gösteren ilk 100 şirketin 44'ünün misyon ve vizyon ifadelerini kullanmadığı, 12 şirket sadece misyon ifadesi, 9 şirket sadece vizyon ifadesi, 35 şirket misyon ve vizyon ifadelerinin her ikisini de kullanmıştır. Ayrıca Hollanda da faaliyet gösteren işletmelerin tümünün internet sitesi bulunmuştur. Araştırma sonucu iki ülkenin misyon ve vizyon ifadeleri üzerinde durdukları konuların farklılıkları ve benzerlikleri detaylı bir şekilde incelenmiştir.
dc.description.abstractBeing nonconformist of firms operating in world's one of the constantly changing sectors 'logistics', is essential for their continuity. Expressions of vision and mission in strategic management will make great opportunities in internal and external environment for firms in need of making differences accompanied by competition.The aim of this study is to determine changing fields of concept used in vision and mission statement `which is important constituent in strategic management process of top 100 companies active in logistics sector of Turkey and Netherlands which hold substantial differences' by MAXQDA 2018 program with comparative content analysis.In the survey, 40 of the top 100 Turkish logistics companies do not have vision and mission statement, 52 companies have both mission and vision statements, 4 companies have only mission statement and 4 companies use only vision statement. 3 of the Turkish companies don't have a web site, 3 companies are assumed to have any mission and vision due to their web sites are under construction.44 of the top 100 Dutch logistics companies don't have vision and mission statements, 12 of them only have mission, 9 of them only have vision statement and 35 of them both have vision and mission statements. In addition, all of the top 100 Dutch logistics companies have a web site. As a result of the survey, the differences and similarities of the two countries in vision and mission statements were examined in detail.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik yönetimde misyon ve vizyon ifadesinin önemi: Türkiye ve Hollanda lojistik sektörü karşılaştırması
dc.title.alternativeThe importance of vision and mission statement in strategic management: Turkey and Netherlands logistics sector comparison
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmMission
dc.subject.ytmVision
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic sector
dc.subject.ytmNetherlands
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.identifier.yokid10203657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511252
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess