Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik düzeyleri ile olası benlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Uygun, Kamil | |
dc.contributor.author | Karali, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690569 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik düzeyleri ile olası benlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmış ve çalışma 2017-2018 öğretim yılında; Uşak Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Aksaray Üniversitesi eğitim fakülteleri sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde örgün eğitime devam eden 290 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada belirtilen amaca ulaşmak için araştırmacı tarafından geliştirilen demografik özellikler formu, Hamman ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen, Dalioğlu ve Adıgüzel tarafından (2015) Türkçe'ye uyarlanan Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği ile Freasen ve Besley (2013) tarafından geliştirilen, Arpacı ve Bardakçı tarafından (2015) Türkçe'ye uyarlanan Meslek Öncesi Öğretmen Kimliği ölçeğinden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler değişkenlere göre; bağımsız gruplar t-testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe ve Games-Howell testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik düzeyleri ile olası benlik düzeyleri arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimliklerinin ve beklenen olası benliklerinin yüksek, korkulan olası benlikleri ise düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik düzeyleri ile beklenen olası benlik düzeyleri arasında pozitif yönlü, doğrusal ve orta düzeyde, korkulan olası benlikleri arasında negatif yönlü, doğrusal ve orta düzeyde ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, meslek öncesi öğretmen kimliği, olası benlikler | |
dc.description.abstract | This research was prepared to investigate the relationship between possible self-esteem levels and prevocational teacher identity levels of social studies teachers candidates. The research was prepared in accordance with the relational screening model.In this research was used appropriate sampling method and the study, in the academic year of 2017-2018; Uşak University, Muğla Sıtkı Koçman University, Afyon Kocatepe University and Aksaray University have been conducted with 290 prospective teachers who have been educated in the department of social studies teaching of the education faculties.The form of demographic properties developed by the researcher to achieve the purpose stated in the research, developed by (2013) Hamman et al., The New Teacher Possible Selves Questionaire Scale adapted to Turkısh by (2015) Dalioğlu and Adıgüzel and developed by (2013) Freasen and Besley, have conducted The Early Teachers İdentity Scale adapted to Turkish by (2015) Arpacı and Bardakçı.According to the obtained datas variables; were analyzed using Scheffe and Games-Howell tests, one-factor variance analysis (ANOVA), ındependent groups t-test. The relationship between prevocational teacher identity levels and probable self-esteem levels of social studies teacher candidates has been investigated using the Pearson Moments Multiplication Correlation Analysis.As a result of the research, it was seen that prevocational teacher identities and expected possible self-esteems of social studies teacher candidates are high, and feared probable self-esteem are low. It has been determined that social studies teacher candidates have a positive direction, linear and intermediate relationship between their prevocational teacher identity levels and their expected possible self-esteem levels. It has been determined that the social studies teacher candidates have a negative direciton, linear and intermediate relationship between their prevocational teacher identity levels and their feared possible self- esteem levels.Key words: Social studies, Prevocational teacher identity, Possible self-esteems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik düzeyleri ile olası benlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the relationship between social studies teacher candidates of pre-service teacher identity levels and possible self-esteem levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-30 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Professional identity | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Vocational self perception | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Possible self-esteems | |
dc.identifier.yokid | 10206379 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514704 | |
dc.description.pages | 249 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |