Show simple item record

dc.contributor.advisorŞara Hürsoy, Perihan
dc.contributor.authorKaradedeli, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690538
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Uşak ilindeki ilkokulların 4. sınıflarında okuyan öğrencilerin eleştirel okuma beceri düzeyleri ile problem çözme becerilerinin yaş, cinsiyet, ailenin sosyoekonomik düzeyi, ailenin eğitim düzeyi, öğrencinin bilgisayar ve tablet kullanma sıklığı gibi değişkenlere göre incelemek ve öğrencilerin eleştirel okuma becerileri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmanın verileri, 12 ilkokuldaki 466 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerden kişisel bilgilerini toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Eleştirel Okuma Beceri Ölçeği ve Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, Anova Testi, Tukey Testi, korelasyon ve regresyon gibi analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin eleştirel okuma becerisi yüksek, problem çözme becerisi ise orta düzeyde çıkmıştır. 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma beceri düzeyi ile problem çözme beceri düzeyi arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research was to examine the critical reading skills of the students in the 4th grade of Uşak primary school and the problem solving skills according to the variables such as age, gender, socioeconomic level of the family, education level of the family, computer and tablet usage frequency of the students and problem solving skills and to determine the relationship between skills.Data from the study were collected from 466 students from 12 primary schools. Personal Information Form, Critical Reading Skill Scale and Problem Solving Inventory for Children were applied in order to collect personal information from students during the collection of data. In the analysis of collected data, analysis methods such as arithmetic mean, standard deviation, Anova test, Tukey test, correlation and regression were used.According to the result of the research, students have high level of critical reading ability and problem solving ability is medium level. A moderately significant relationship was found between the level of critical reading skills of the 4th grade students and the level of problem solving skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma ve problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uşak ili örneği
dc.title.alternativeThe investigation of 4th elementary school students' critically reading and problem solving skills in terms of several variables: Sample of Uşak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-09
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10214234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526663
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess