Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorKiliçoğlu, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:08Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690519
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Denizli ili merkezinde (Merkezefendi ve Pamukkale ilçeleri) bulunan temel eğitim düzeyindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeylerinin cinsiyet, kıdem, alan, öğrenim durumu ve bulunduğu okuldaki çalışma süresine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği de araştırılmıştır. Araştırmada Denizli ili merkezdeki (Merkezefendi ve Pamukkale ilçeleri) temel eğitim düzeyindeki ilkokul ve ortaokullarda çalışan toplam 352 öğretmen yer almıştır. Öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi düzeylerini belirlemek amacıyla Helvacı ve Çavdar (2017) tarafından geliştirilen `Örgütsel Değişim Sinizmi Ölçeği` ve örgütsel bağlılık düzeyini belirlemek amacıyla ise Balay (2000) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS v18.0 istatistik programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi, ANOVA ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi seviyeleri genel olarak düşük ve örgütsel bağlılık düzeyleri yüksek bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi seviyeleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında düşük düzeyde, negatif ve anlamlı ilişkiler saptanmıştır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine the relationship between the organizational change cynicism and organizational commitment levels of teachers working in primary schools and elementary schools in Denizli province (Merkezefendi and Pamukkale towns). In addition to this, it was investigated whether the organizational change cynicism and organizational commitment levels of teachers have statistically significant differences in terms of factors such as gender, seniority, field, educational background and employment duration in the school. 352 teachers working in primary schools and elementary schools in Denizli province (Merkezefendi and Pamukkale towns) participated in this study. `Change Cynicism Scale` developed by Helvacı and Çavdar (2017) was used in order to determine the organizational change cynicism levels of teachers and `Organizational Commitment Scale` developed by Balay (2000) was used in order to determine the organizational commitment levels of teachers. The data gathered were analyzed with SPSS v18.0 statistical software. Descriptive statistics, independent samples t-test, ANOVA and Pearson Moment Correlation tests were used in order to analyze the data. According to the results, the organizational change cynicism levels of teachers are low and the organizational commitment levels of teachers are high. Also, the relationship between organizational change cynicism and organizational commitment levels is low, negative and significant.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerde örgütsel değişim sinizmi ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the organizational change cynicism and organizational commitment of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10216619
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526166
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess