dc.contributor.advisor | Kurtoğlu Erden, Meltem | |
dc.contributor.author | Uslupehlivan, Eda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:08Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690514 | |
dc.description.abstract | Bireyin tutum ve davranışlarını biçimlendirmede etkili bir role sahip olduğu düşünülen değerler, hem sağlıklı kişilik gelişimi için hem de toplumsal düzenin bekasının sağlanması için oldukça önemlidir. Bu doğrultuda değer eğitiminin amacının, bireylere, dahil oldukları topluma uyum sağlamalarında ve bireyler arası sağlıklı ilişkilerin kurulmasında yardımcı olmak olduğu söylenebilir. Değer eğitimi sürecinde hem kolaylık sağlayacak hem de daha fazla verim alınabilecek araçlara yer verilmelidir. Bu araçlardan biri çocuklara örnek yaşantılar sunabilecek olan çocuk edebiyatı ürünleridir. Betimsel nitelikte yapılan bu çalışmada çocuk edebiyatı yazarlarından olan Hasan Latif Sarıyüce'nin romanları; içerdiği değerleri ve Türkçe eğitimine katkılarını ortaya koymak amacıyla ele alınmıştır. Bu eserler aile birliği, adil olma, barış, bağımsızlık, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, dürüstlük, estetik, eşitlik, özgürlük, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, vatanseverlik, yardımseverlik değerlerine yer verilmesi bakımından incelenmiştir. Ayrıca bu eserler Türkçe eğitimine katkı bağlamında da ele alınmıştır. Romanların tüm sayfaları örnekleme alınarak kitaplardaki deyim, atasözü, ikileme, kalıp söz ve yansıma sözcükler taranmıştır. Sonuç olarak bu eserlerin değerler ve Türkçe söz varlığı bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | The values which are thought to shape an individual's behaviours and attitudes, are of big importance in both developing a healthy personality and for the sake of a peaceful society. In this case, it could be said that the aim of values education is to help individuals to adapt into the society they belong in and to create strong relations among the members of the society. While implementing the values education, not only the materials which are to make it easier should be used but also efficient tools should be preferred. One of these tools is the child literature, which could offer the learners sample life experiences.In this descriptive work, the novels of Hasan Latif Sarıyüce, who is one of the child literature writer, are considered to present its contributions to the Turkish language education, in the sense of the values they include and the elements of language. These works are studied in point of how the values such as family union, being fair, peace, independence, being scientific, being hardworking, solidarity, being sensitive, honesty, aesthetics, equality, freedom, respect, affection, bein responsible, providence, patriotism, being helpful are implemented. These works are also studied in regards to the included language elements. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hasan Latif Sarıyüce`nin çocuk romanlarında değer eğitimi ve söz varlığı | |
dc.title.alternative | Education of values and the vocabulary in Hasan Latif Sarıyüce's child novels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-01 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish novel | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Sarıyüce, Hasan Latif | |
dc.identifier.yokid | 10201781 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 510884 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |